D 13/4

Hade ju privatis för Malin idag. Vi hade sagt att det vi skulle öva på var uppsittningen och galoppfattningarna.
Malin ville att jag skulle rida honom med inspänningar och för att vänja han vid att dom satt under benen så skulle vi longera honom lite innan. Blev väll 20 minuter på lina och jag fick till honom precis som jag ville. Sen satt jag upp. Han jazzade lite, fick lite tips och det gick mycket bättre. Såklart inte felfritt, men bättre! Eftersom han redan var uppvärmd kunde jag börja rida på direkt. Vi tog trav och han var jätteförsiktigt i övergångarna. Dock tycker han att inspänningarna var lite jobbiga så han ryckte mycket med huvudet. 
Men han gick jättefint när han inte gjorde det. Jag hade gärna önskat lite mer "jobb" med galoppfattningarna. Nu va det mer fatta galopp och att han skulle märka att han inte kunde springa eftersom inspänningarna tog stopp där. Det gick bättre än i söndags, men tycker inte det var någon skillnad från vad han brukar göra annars.
Men jag ska ju träna för henne på fredag igen och då ska jag se om vi kan jobba lite mer med det.

Men han var i alla fall riktigt fin också! Så nu är jag glad!
Behöver lite nya bilder på honom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0