D 18 april

Jag åkte till stallet med mamma och jag mådde ännu värre när jag kom dit. Mitt huvud, dunkade av huvudvärk och magen knep ihop sig. Jag mådde allmänt dåligt. Så vi bestämde oss för att longera honom. Men när jag hade satt på mig hjälmen märkte jag att huvudvärken försvann. Så jag red i alla fall. 
Vi longerade som vanligt 20 minuter innan i trav så kan börja trava direkt när jag suttit upp. Vi hade inspänningarna som vanligt och det funkade bra. Han gick emot min högerskänkel ett antal gånger så flyttade honom ett tag. Det blev bättre en stund men sen gick det tillbaka. Jag mådde redan dåligt och blev lite sur, och jag lovar er att han är ingen ponny ni vill bli arga på. Även om jag inte daskar till honom eller så så märker han direkt när jag blir sur, och då blir han rädd att han gjort något fel. Visst låter det orimligt, men det är sant.
I alla fall så blev han på tårna och fick ett antal ryck och sprang iväg. Inspänningarna satt inte så hårt så han kunde springa. Men jag orkade inte så lät honom faktiskt springa. Och då spran han några varv sen stannade han av sig själv. Då trodde jag det skulle bli bra och travade vidare ett varv och så poff var han iväg igen. Och igen och igen.. hände ett antal gånger idag. Till slut fattade jag galopp själv och då fick han minnsann jobba, jag tog in honom på stora mittvolten, ställde honom inåt och lät han galloppera på tills han inte orkade mer. När jag kände att han började sakta av höll jag om och galopperade några minuter till. Sen bytte vi varv och gjorde samma sak där. Och mamma sa att vi galopperade i typ en kvart sammanlagt. Och under den tiden stog jag upp i lätt sits HELA tiden. Så mina ben var spaggetti sen. Och ja.. en kvart låter inte mycket men det kändes som en halvtimme. Efter det travade jag av och då orkade han inte bry sig om så mycket annat. Sen spolade jag av hans ben och svampade av hans kropp. Och jag kan säga att innan det så rann han av svett. Det enda som var torrt var korset och länden. Allt annat var svett, benen, magen, ryggen, halsen, ansiktet, överallt!
Men jag kan lova att det var han värd. 

Blir inte så mycket vilodagar för hans del framöver ;)
Nej nu strejkar mitt huvud igen. Har galet ont i det. Detta blir allt för mig. Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: ElinRiggmyr

var med i våran bloggtävling om finaste sommarbilden ! :)

http://hastochponnyryttare.blogg.se/2011/april/antligen-bloggtavling.html

2011-04-18 @ 21:33:08
URL: http://hastochponnyryttare.blogg.se/
Postat av: Josse

Låter väl inte orimligt.. Typ en vanlig grej ju med känsliga hästar

2011-04-19 @ 08:50:28
URL: http://josephinesandstrom.blogg.se/
Postat av: Klara Dahlstedt

Sv; Jaa, men.. Äh, jag bara failar. x) Snygg är han i alla fall!

2011-04-19 @ 09:24:13
URL: http://klaradahlstedt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0