DUSTY 10 APRIL

Tar en liten paus i allt bildskickande.
Idag ställde jag fram ett kryss som jag gjorde till ett räcke och lite sådär.
Han har inte hoppat sen han stog i Örebro. Han skötte sig super när jag travade och skrittade fram. Galoppen gick mindre bra. Han springer som ett as. Han fattar galopp direkt pch sedan springer han i 100 km/h och så får man inte koll på han förens efter ett varv ungefär. Han är ju inte rädd. Han bara springer?
Men som sagt, öva, träna, öva, träna. Han ska kunna fatta galopp som han kunde innan.
Har bara funderat på om man borde typ sakta av så fort som möjligt när han gör så eller om man ska låta han springa tills han själv stannar. Om jag stannar honom kommer han ju lära sig att han inte ska göra så, men om jag låter honom förstå det själv kanske han fattar varför. Eller drömmer jag nu?

I alla fall hoppade jag ett par språng, blev inget komplicerat eller högt alls. Inte högre än 80 i alla fall. Och han tyckte det var SUPERKUL!
Synd att mamma inte filmade, hon hade ju faktiskt med sig filmkameran. Men hon får filma nästa gång jag hoppar!

Måste också säga att nu har han fått massa flashbacks vid uppsittningen. Han jazzar runt och är jättespänd... Hoppas det löser sig!
Ska även testa en pullarnosgrimma på honom imorgon. Han funkade bra på det hos madde & sussie så hoppas han trivs på det här med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0