DUSTY 15/4

Privatlektion för Malin idag igen. Det gick superbra och jag har fattat grejen lite med galoppfattningarna. 
Jag fattar från en balanserad och lugn trav, sen direkt när han fattar ger jag honom tygeln så han vet att jag inte drar i honom och då bromsar han in direkt. Idag var inspänningarna inte alls åtdragna och dom tog inte emot i galoppfattningarna. Och utan att bromsa så gjorde han det själv. 
Alltid rullade på och han jobbade på bra i traven. Vi testade också med att slänga upp mig istället för att sitta upp och han stog i princip helt stilla. Malin tyckte att vi skulle göra så ett tag. Dock blir det lite svårt om man är själv. Men vi kommer nog variera det med vanlig uppsittning.
Sen ska jag också skriva ett "schema" och lite saker att tänka på till Moa!
Och om ni undrar vart min rundvisning på anläggningen tog vägen, den kommer! Imorgon :)
Men jag har lite roligare inlägg till er sen!

Kommentarer
Postat av: Julia G

GoodiGoodi! (Y)

2011-04-15 @ 18:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0