fälttävlan

sorry för usel uppdatering men varit i tranemo och tävlat fälttävlan på kelly idag! red en p70

dressyren: hon var som en dröm på framridningen! mjuk och jag behövde bara vara lätt i handen och hon
var som en klocka! ökningarna i galoppen satt ganska bra och i traven helt okej och skritten var effektiv
och hon gick i form,häääääärligt!

på banan var hon nästintill likadan,missar av mig som tex inte stor volt osv (vägval) lägningen och skritten
är jag väll minst nöjd med. för i skritten fick jag 2 taktinslagg men fick endån en 5! i lägningen fick jag inte
henne mycket på själva lägningen men fick endån en 6:a!

fick 2- poäng för jag inte red lätt på lägningen så¨blev sur över missen efter men glömmde det ganska fort
men syster kom fram till om jag hade ridit lätt på lägningen hade lägningen varit sämre och hade trodligen
fått dåligare poäng och hamnat på ungerfär samma endån.

54,8 straff

hoppningen: var ute på gräs och aldrig ridit henne på det förrut eller ute på tävlingen,och trodligen var hon
stark och ofockuserad eller helt enkelt bra och hon var altenativ nr 2! hon var pigg och allting gick bra helt
enkelt.. till sista skulle jag suttit tillbacka lite till så hade hon inte rivit. aja!

4 straff

så efter hoppningen & dressyren låg jag på 58,4 straff


terrängen: hon var galen vid start och vägrade stå still och var skit taggad,gullponny! och när jag fick klar-
tecken på att jag skulle rida så flyger hon rakt upp i luften och sen fjoom och vi var över första hindret.
nolla i terrängen och red lite för fort.. 2,39 och man skulle rida på 2,55 och sen är det typ 15 s snabbare
man får rida så fick inte jätte mycket straff

men slutade samalagt på 59,8 straff tror jag det var och det räckte till en 2:a plats :D
innan terrängen låg jag 7:a (6 placerade) och man brukar inte klättra så långt på bara terrängen men
kelly hon kan! haha.

nästa gång blir det p80 och ska kolla imon efter nästa tävling.. tror det är dagstorp om ca 1 månad.
vann ett träns som ni får på bild imon och även bilder och kanske filmer?

nu ska jag sova,är dödstrött.. steg upp tjugo i fem i morse och nästintill varit igång hela dagen.
hörs mer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0