Säkerhetsväst..?

Rebecka G om Grönt på en isabell?:
varför har du alltid säkerhetsväst när du rider?

Svar: Jag har inte alltid väst när jag rider för det första. Jag använder väst när vi hoppar eller om jag ska rida någon halvvild häst typ. Att ha väst vid hoppning är för mig en självklarhet, det va inte det förut då jag hoppade utan väst  ;) haha xd men nu är det det och jag har faktiskt lärt mig tyckta det är snyggt, dessutom är min väst såpass skön att det skadar ju inte :P
Men du kanske tänker på att jag alltid har det när jag rider Dusty..? Och det är för att jag helt enkelt måste. Mina föräldrar tvingar mig att ha väst och även säkerhetsstigbyglar när jag rider Dusty. Och i början var jag riktigt arg över det, men jag har börjat inse att jag faktiskt inte vil rida honom utan väst.
Så varför jag alltid har det på Dusty är för att jag inte känner mig tillräckligt hemma på honom och han har fortfarande lite fasoner för sig så jag kommer ha det ett tag till.
Tycker du att det är fel att ha väst eller ? ;)

Här har jag inte väst ;) Och vi hoppade ja, men jag visste inte ens att jag skulle få rida x) haha
Och så litar jag på Nico och hindret va typ 50 cm .. :P
Här har jag väst, som sagt för att jag inte känner honom så mycket än och han kan fy lite spruingattacker ibland ;)


Kommentarer
Postat av: amanda

jag tycker också att det kan vara snyggt att ha väst, ibland :) på vintern ser det bara klumpigt ut när mna har massa jackor på sig ^^

fast när man rider dressyr tycker jag det är snyggare utan, det ser prydligare ut :)

ponnyn jag rider är väldigt het men eftersom hon aldrig skulle slänga av mig medvetet litar jag på henne :) när man rider ut stegrar hon och håller på men när man känner hästen vet man ju ungefär hur den rör sig och så känner man själv om man tycker att man behöver väst. men dessutom är det bättre att bära väst istället för att bryta ryggen lixom :p

min synpunkt på att ha väst :)

2011-04-30 @ 10:23:08
URL: http://amandanystroom.blogg.se/
Postat av: Carro

hejsan :D



haha såg att du ägde Gold Dust<3 nu ;P jag var också och provred han och blev typ helt stört käär i honom för han är så jävla snygg:D hihi kul att ni värker ha så kul ihop :D / Carro

2011-05-22 @ 21:04:28
URL: http://carrocarlsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0