wilma

ni ville ha lite mer fakta om wilma och visst kan jag berätta!

kan börja med att hon ägs nu av min granneLina (http://beeeeautiful.blogg.se/) wilma är en c-ponny på
134 cm i mankhöjd och är 6 år i år. Sommaren 2008 kollade mamma på hästar och hon fastnade för wilma och jag lika så. vi åkte och kollade på henne och dirket när jag såg henne var jag fast. hon var så sjukt fin.
vi fick även se filmer när hon reds osv och talang hade hon kan man säga. vi bestämmde att köpa henne
och hon var ju endast 3 år och inriden. hon testade mig och jag flög av antal gånger då hon ställde sig
24/7.men vi hittade knappar och allting funkade. hon hoppade som en gud,hon har sån enorm teknik och
vilja den är stark. hoppade henne LD/LC med nollor efter nollor. tyvärr fick jag inte hoppa henne högre då
hon var så pass ung och vi ville inte pressa henne. sommaren 2009 kunde jag inte ha 3 hästar att rida och
vi bestämmde att vi skulle sälja en jag hade enorm beslutångest men blev inte alls som jag hade tänkt mig.
wilma var påväg att säljas men köparna ändrade sig och jag blev så enormt glad och jag fortsatte som
förrut att träna,tävla henne. i Januari 2010 så var jag nästintill förstor för henne och då letade lina och dom
efter en ponny och där kom wilma in i bilden. wilma var ju den perfekta ponnyn och slutade med att lina
ägde henne istället för mig.

under det 1,5 år fick jag ha min drömponny. hon var PRECIS den ponny jag ville ha och drömt om. en
ungponny men en enorm talang och vilja som skulle vara pigg,busig,smidig och lätt och wilma var precis
sån. jag var glad för att jag fick äga henne och det är jag fortfarande. lina & wilma dom klättrar sig uppåt
& jag tycker själv dom passar bra tillsammans och det kommer gå bra för dom. och under detta år lina ägt
henne kan jag inget annat säga att det har sett bra ut. och nu i vår så bröt lina armen och jag fick hålla
igång wilma. jag var en av dom lyckligaste då wilma är så annolunda. och som sagt tävlade jag henne i
lördags och gick primans! jag vet att wilma kommer komma långt och hon kommer nå toppen.

vet inte om det var så mycket fakta utan mer historia.. men så kan det bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0