ZAC - 23 APRIL

SHIT VAD FIN HAR VAR IDAG !!

red två varv på slingan och första varvet arbetade jag i galopp,ett lungt tempo och även öka/minska. vilket han lyssnade super på. ställde han och mjukade upp han åt båda hållen och gjorde slutena,öppena och lösgjorde han igenom att stå upp i lättsits och arbeta därifrån.

andra varvet blev det skritta och trava och bara hålla han lugn och inte stressa upp han,gjorde även sluten och öppena för att han skulle mjuknas upp ännu lite till. shit vad han lyssnade på mig idag. underbara ponny<3

visst han gick inte precis klockren form,men jag begärde inte det idag utan idag ville jag att han skulle lyssna på mig och inte bryr sig om annat. och framför allt ville jag ha han lugn. vilket jag fick igenom as bra idag. det lugna tempot var som en dröm.. känslan är oslagbar. känns galet bra inför tävlingen imon!

senaste månaden har han verkligen varit på tåna och verkligen fjantat något enormt, blivit rädd för saker som inte finns osv. och när det sitter i ett längre tag början man ge upp,och dagens ridpass gjorde verkligen allt och nu känns det som vi snart är i topp i markabetet igen.

HAN KUNDE OCKSÅ SKRITTA HELA VÄGEN HEM IDAG !! = LUGN PONNY TILL 10000 !!



Kommentarer
Postat av: elin

aw vilken söt

och sjukt snygg :D

2011-04-24 @ 22:23:42
URL: http://hestoponny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0