Ingen bloggning alls!

Jag är ledsen kompisar! Men jag kan inte sitta vid datorn. Håller på att bli sjuk (riktigt sjuk). Kännde av det redan på ridlektionen att jag fick svårt att andas och när jag cyklade hem fick jag stanna minst 8 ggr för att jag inte kunde andas. Då blir jag ju stressad vilket leder till att jag kan andas ännu mindre.
Jag kan berätta vad jag är för sjuk ( eller håller på att bli).
Det är en sjukdom som heter falsk krupp. Och jag lovar er, det är inget ni vill ha.
Det är vanligt på barn mellan 1 och 6 år ungefär och jag är ju 15. Haha. Senast jag hade det va jag 13 tror jag. 
Det är i alla fall så att halsen svullar upp typ och man blir trött hängig förkyld och får ont i halsen. Man får svårt att andas. Och den riktiga smällen får man när man är som minst förberedd. Mitt på natten.
Man vaknar av att luftvägarna är täppta och man kan inte andas. Och tänk själva vilken panik man får!
Och såklart börjar jag alltid att gråta och få sån panik och så skriker jag alltid på mamma. Försök sätta er in i situationen. ( Du kan inte andas, du skriker men får inte fram ett ljud och du gråter och är snuvig) HEMSKT!
Då är den ända lösningen att ta det lungt ta djupa andetag, sätta sig vid ett fönster eller en dörr och andas lungt!
Sen får man ofta åka in till nattjouren och få en medicin, ta blodprov och oftast spyr man i en liten tallrik x)
Alltså inte så roligt.

Och jag är glad att det just är falsk krupp. För riktig krupp är döende ;) Dock är det riktigt ovanligt.
Min läkare har också sagt att jag har något lustig med min andning då han aldrig hade sett krupp på ett barn över 7 år innan. Men det är inget farligt.
Ska i alla fall sova hos mamma inatt. Och vi får ha fönstet öppet hela natten. HOPPAS verkligen på att det inte är krupp.. Men jag har alltid denna känslan innan.. Vi får allt se imorgon.
Men nu ska jag vila. Nu vet ni lite.
Jo föresten, vill ni veta lite mer om detta från en läkare så läs här:
http://www.netdoktor.se/barn/?_PageId=558

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0