Rhona hela dagen!

Skulle haft fille på södrahoppningen men det var fyra som inte kom och en av dom skulle ha Rhona så såklart tog jag chansen! Hon hoppade på himla fint som vanligt och jag red som en kratta. Det gick bra fram till den där volten, haha blev mest en banan. Och så första gången vi kom på kombinationen. Om vi stryker ett sträck över dom så gick det himla bra och fick mycket beröm över min sits. Tror faktiskt att jag gärna bara tänker på det som gått dåligt under ridningen och glömmer allt bra, kanske borde beröma mig själv lite mer för det som är bra. Till exempel att min sits är näst intill 5 gågner så bättre än va den va för ett halvår sen.

Tillbaka till ridpasset. Vi fick som sagt bedömning av vå personer var och jag fick Sofia & Sofia. Dom sa att jag var stadig, bra balans, bra mjuk kontakt med hästen och hängde med bra över hinderna & dom sa att jag hade bra sits. Roligt! Det negativa var att jag gärna fastnade med blicken neråt, händerna ramlade omkull och jag hade lite lite bjudning på travbomarna & att jag skulle stänga handen för jag har den öppen. Men det var mest småsaker så borde vara ganska nöjd med mig själv!
Ohjah! Jagvet hur många gånger ni sett bilden men jag har verkligen INGA andra!

Och så till dressyrpasset på henne! Hon var himla fin i början i skitten och traven, tänkte direkt på att stänga handen och det blev en himla skillnad. Som dag och natt. Kunde faktiskt ha henne ganska kort idag, i alla fall i början och mitten då hon orkade , i slutet var hon lite trött och la sig ganska lågt. Det blev lite protesten i skänkelvikningarna och ville helst lossas om att hon inte märkte skänkeln. Men efter ett tag var hon fin. Kan inte klaga på galoppen heller. Hon tog i ändå utifrån tårna och allt det kunde jag samla ihop fram och fick en fin eftergift! :D
Hahah, tro inte att jag är ett proffs men jag är bara nöjd och glad över ridpasset!
En bild som ni inte sett lika ofta men ni har sett den jag vet x)

Nu tänkte jag "läsa" lite i min engelskabok så mami blir glad. Är också himla trött idag så blir att sova nu! Imorgon ska jag även få mina stövlar :D:D GLADER! Ska gå runt med dom här hemma och så ska jag ta lite bilder så ni får se hur dom ser ut på mig! För jag tror alla redan vet hur själva stöveln ser ut!
Vet ni en sak? Jag elskar denna ponnyn som jag nästan är lite stor för, men jag är glad att jag slutat växa! Tack gud att jag inte blev längre än 166. Haha. Litar på min skolsköterska som lovat mig att jag inte ska bli en centimeter längre, tack tack :D:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0