ridning 19/2

ZAC ridhuset idag då, och jag red markabete. skrittade fram med mycket öppena,slutena,skänkelvikning,
halter.lydnad helt enkelt. travade fram rätt slappt,så han fick sträcka på sig och arbeta lite på volter och
liknade. i galoppen var det öka och samla som gällde. sen hoppade jag lite för hade två hinder på
medellinjen så hoppade som en åtta och kunde rida på volt och hoppa också, det funkade bra men jag
måste träna på att inte slänga mig med överlivet (!!) sen gjorde jag ökningar i galoppen och traven i
mellanåt. och sen byte jag till kelly och mamma fick trava/skritta av zac.

KELLY mamma red fram och sen hoppade jag upp och hoppade henne likadant som zac,åtta och på volt.
men kelly var riktigt pigg och bestämde lite själv haha. men det gick helt okej och hade hade verkligen
suget på hindrena och en frisk galopp! vilket är toppen. sen arbetade jag lite i galopp med stora ökningar
och minskningar för att hon skulle få springa av sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0