Veckans blogg nummer 2

Namn: Linnéa Ahl och Elin Riggmyr
Ålder:
15 och 16 år
Blogg: www.hastochponnyryttare.blogg.se
Födelsedag: 9 Augusti båda två
Smeknamn: Ahleeeen, Ella
Favoritmat: - ,  Kinamat
Favoritfärg: Svart och Rosa
Favoritårstid: Sommar :)
Favorithögtid: Julafton
Favoritdjur: Hästar, hundar
Favoritsport: Ridning (hoppning)


När började du blogga?
Jag (linnéa) har haft blogg sen 2008 då jag hade en blogg själv som bara handlade om mig och inget om hästar men sen sommaren 2010 (tror jag de va) så frågade jag om jag och Elin skulle starta en hästblogg. Och det gjorde vi :)

Hur kom det säg att du började blogga?
Läste väldigt många olika bloggar och tyckte det vore kul med en egen sen hade jag också tröttnat på bdb. Linnéa frågade om jag ville starta en blogg med henne.

Vilka bloggar läser du dagligen?
Självklart ponyfocus, Sara Carlsson, dressyrmupparna

Vad handlar din blogg om?
Hästar framför allt, även utrustning och lite saker om hoppning

Vad tycker du att en bra blogg ska innehålla?
Bra text och fina bilder. Jag kollar alltid först på headern om den ser väldigt avancerad ut så brukar jag kolla inläggen och sen blir jag liksom fast. Om header ser lite tråkig ut brukar jag antingen klicka bort eller så kollar jag ner lite i inläggen så får det avgöra.

Tycker du att din blogg är bra?
Jag tycker faktiskt att den verkar rätt bra, jag skriver det som jag själv skulle vilja läsa om.

Berätta lite om dig själv & din häst!
Linnéa : Jag rider på ridskola 2 gånger i veckan men hyr även en ponny från ett ridläger. Azzi är ett fux sto på 12 år. Hon älskar hoppning och går väldigt bra i hoppningen med rätt ryttare. I dressyren är hon en riktig åsna och gör helst som hon själv vill, men det gäller att visa vem som bestämmer. Annars är hon en väldigt trevlig liten ponny.
Elin: Jag har ingen egen häst, men ja rider åt en annan. Candela som är 17 har mnassa energi så de känns mer som en unghäst man sitter på. Vi har bara tävlat upp till 80 men har hoppat 1.10cm. Sen så är hon mer dressyrhäst så ska starta en dressyrtävling också :)

Och så om det är något du själv vill tillägga:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0