zac & min resa

tänkte skriva hur vi köpte zac och hur det har gått sen dess,även fast ni vet så ska jag berätta riktigt noga &
bättre och utveckla allting mer. men vår resa kommer bli längre och tillslut kommer det vara så långt att
man inte kan skriva. hoppas ni läser nu!

monica & elin edberg,som vi kännt väldigt länge (mamma&pappa typ var med monica när dom var yngre)
elin var ju hon som red zac men sen skulle han säljas och dom lånade ut han till några men zac hade börjat
lägga sig mot mellanväggen i transporten och han höll på massa,så dom lämnade tillbacka han och
mamma frågade mig då om vi skulle fråga om vi fick låna han och eftersom jag hade ingen häst
(nellan var behandlad) så sa jag självklart ja,så en onsdag den 25 mars (tror jag) när jag hade lektion på
kvällen så kom monica upp med zac och jag red han på lektionen (första gången jag red han) och han
sprang mest som han ville med mig haha. sen tog vi med han hem. och jag red han hemma,hoppade lite
och mest lärde känna varandra och jag gillade han bara mer och mer och jag började tjata mer och mer
att jag ville ha han.

första tävligen,lokal i ERK 18 april 2010 - vann första klassen & rev ett iomhoppningen i andra LC:n.



vi fortsatte att rida hemma och började tävla mer och mer. andra tävligen var i torsås. helt obestämd för vi
anmälde oss dagen innan tävlingen. men det gick som smöret på mackan. vi vann båda klasserna som var
en LC & Lc+5. vilken känsla,kommer jag ihåg. han bara gled runt där med mig på och bara flög över
hindrena.

vår tredje tävling var KM:et tror jag det var. och jag hoppade en 80 runda och nollade,sen var det dags för
KM-klassen. jag var taggad och jag gjorde ett ynka litet fel att han stannade upp lite i galoppen
iomhoppningen (vilket jag har problem med ännu) så slutade som 2a. men inte precis fel det heller eller ?!


19 Juni 2010 - var det dags för vår första regionala och vår första LB. vi hoppade två klasser som var LB & LB+5
i västervik. första klassen - dubbelnolla och räckte till en femteplats! andra klassen ett stop men lika nöjd endån.


sen började jag tävla ganska mycket mer med blandat resutlat. hoppade tex börjes cup,emmaboda
ponnycup & superhelgen med goda resultat.


10 oktober 2010 var det dags för debutera LA. och det slutade med ett stop för att jag glömmde banan lite.
sen helgen efter var det tvådagars i tingryd,hoppade LA där också. sen åkte vi till dagstorp och den tävlings-
dagen var verkligen bra! vann LB:n & ett stop i LA:n.men han var så jävlans fin och det går inte att glömma.

film från LB:n



efter dagstorp så stog en tävling kvar på schemat för året 2010. och det var omgång 1 i Annas häst shop.
första klassen glömde jag banan & slutade med 4 fel. andra klassen kom vi till omhoppning och vi gick åt
varsit håll och jag stog marken. sen var det dags för lite vila och mest lulla runt hemma tills det var dags
att få igång han riktigt igen,ungerfär slutet av december. 2 tävlingar har vi hoppat detta år & vår tredje
blir på söndag och fjärde nästa helg,då det är dags för DIV 1. och nu under vintern har vi tränat mycket &
man märkt hur fin har blivit sen han fick vila i början av december.


kommer ihåg i sommras då jag hade börjat få ökningar i traven på plats och har även en film från dess.
ursäkta min sits,men han drog ganska mycket på den filmen.

lite tävlingar med mig & zac sen jag fick han,men tog inte med alla. men i agusti 2010 så blev han min
egena prins<3 och gud vad jag älskar denna ponny och vad vi har utvecklats. och alla dessa träningar &
tävlingar och rida hemma har gett så stora framsteg! när jag fick han kunde jag knappt rida dressyr på
han,nu vill jag knappt rida något annat än ett stenhårt dressyrpass ibland,för han lyssnar som en smack
nu och går sjukt bra.och vi kommer fortsätta utvecklas och målet för iår är hoppa MSV. och ni ska få följa
denna utveckling zac & jag har framför oss och även motgångar. och jag gillar zac precis som han är,han
har fortfarande problem med transporten med jag är GLAD på ett sätt över det,för annars hade jag aldrig
fått han. och han är speciell han är den som ska vara rädd för småsaker,han är den man måste droga för
att man ska kunan klippa han.men jag gillar han som han är,för han är helt perfekt<3



Kommentarer
Postat av: Julia G

Bra skrivet:D

2011-02-24 @ 22:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0