Hur jag redigerar mina ögon?

Fick en fråga om jag kunde visa hur jag gjorde när jag redigerade mina ögon och ja -  klart jag kan! Eftersom jag inte har något annat för mig så :)
När man jobbar i Photoshop gäller det att ha fantasi för utan fantasi kommer du INGENstans.
Jag har lärt mig allt helt själv, finns vissa saker jag frågat mina kompisar men det är bara smådetaljer.
Så att prova sig fram och testa är bara bra!
I alla fall till saken:
1. Först måste du välja en bild -  jag tog denna som exempel.

2. Jag har valt att zooma in för jag tycker det är lättare att jobba då.
Börja med att markera ögonvitan & pupillen & irisen (heter det så) ja hela ögat typ.

3. Tryck sedan på LAGER -> NYTT JUSTERINGSLAGER -> INTENSITET/KONTRAST... (stavning på allt)

4. Ändra till +10 på intensiteten och +100 på kontrast tryck sedan på ok- ser ni att ögonvitan är vitare och pupillen m.m är mörkare?

5. GÖR ETT NYTT LAGER! Ta sedan penseln och ta gärna en som skuggas utåt ( fattar ni?) och jag har satt den på 10 px för den ska vara ganska liten. Ta först svart färg och måla längst ut på irisen (som på bilden). Ta er tålamod, den behöver inte vara perfekt, men så bra som möjligt. Ta sedan och byt till vitt och gör likadant runt pupillen.

6. Ändra sedan lagret så den ligger på mjukt ljus.

7.Sedan fixar du opaciteten till 70 %

8. För bästa resultat ta gärna ett svartvitt eller sepia filter och fixa opaciteten till 50 %

9. FÄRDIGT!

Sen har ju inte alla samma photoshop som mig och det finns säkert andra sätt att göra detta på. Men jag tipsade om något jag kom på idag. Och nej- det är inte så komplicerat som det ser ut :)


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: det finns tre säsonger av glee :)

byxorna är 36, men anna har förstatjing om de passar henne ;)

2011-01-28 @ 21:49:08
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: marina

Sv: Det är inte galopp ja rider utan monté

som galopp fast trav istället, hänger du med ;)

sedan ja tog min licens juni 2010 har ja ridit 9 monté

lopp och 3 montékval =)

Tävlar du i hoppning lr?

Jätte roligt med tipsen om photoshop =) håller på och försöker lära mig det. kram

2011-01-28 @ 23:08:30
URL: http://vikinghaleryd.blogg.se/
Postat av: amanda

hej :) grymt fin bild ;) vilken sorts photoshop använder du ? :)

2011-01-31 @ 17:12:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0