SVAR?

Anonym om Man håller vad man lovat!:
Jag tycker du ska ta hem honom igen. Han är bra.
Annars är jag intresserad av att ha honom på foder för ev. köp =)

Svar: För det första, namn? För det andra. För sista gången, han är inte till salu. Man kan säga att man vill köpa honom, låna honom, är intresserad av honom eller liknande. Det är många som är det. Men man luras så lätt av honom, för där han är nu, där är han lugn och då tror man att hela grejen inte är så farlig. Men det är inte många som orkar med det till slut. 
Och hans liv hittils har varit ett rent helvete. Jag vill att det blir ett slut av det hela. 
Han kommer inte säljas till någon som vi vet klarar av honom och vill ge honom den tiden han behöver. Så , för sista gången nu. Han är INTE till salu.
Dom ända jag vet klarar av detta är Madde, Sussie & Matilda. Så där kommer han vara. PUNKT!

Och till det översta, när jag såg filmen på honom, så tänkte jag samma tanke, att det kankse funkar. Men sen kom jag på att han såg likadan ut på dom andra filmerna med. Så nej. det kommer inte funka.

Och nej, jag säger inte att det inte finns andra som kan honom bättre. För visst finns det nog ett antal 1000 människor som kanske klarar av det. Men då vill vi veta det innan han säljs. Eller flyttar. Och eftersom att vi kan lösa det så som vi kan, där vi faktiskt VET att han har det bra. Varför då göra det så komplicerat?

Kommentarer
Postat av: Anonym

fast ibland vill man inte inse att andra kanske är bättre på såna hästar som du kanske inte kan så bra,



så du borde inte lita på att han har det "dåligt"på andra ställen med..



även om man inte vill inse att en häst inte passar dig, de kan va de som är ett problem.



själv hade jag en ponny för två tre år sen, vi hatade varandra..men ja sket i det vi kämpade och vi klarade det tillsammans ibland är allt man behöver tålamod.

2011-07-06 @ 22:44:13
Postat av: Daniela

Haha, hur kan man säga att man vill köpa en häst man aldrig sätt i verkligheten? Eller någonsin ridit på? :)



2011-07-06 @ 23:00:31
URL: http://powerpony.blogg.se/
Postat av: Heidi

Jag har en liten fråga!



Som jag har fattat så äger du honom fortfarande?

Men du ska inte sälja honom?



Så du vill inte ha honom (lät lite drygt men jaa... ni passade inte varandra) men du äger honom iaf och du ska inte sälja honom, eller?



Jag kanske har virrat till det nu! :)



svara gärna! ;)

2011-07-07 @ 00:09:11
URL: http://rathed.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men du måste ju sälja han någon gång? och du kan väl inte bestämma att dom andra ska ha han ? Du har ju gett tillbaka honom så det är väl deras val om han är till salu?

Hållet med den första kommentaren , man måste inse att det finns folk förutom dom som har han nu som kan rida han? Det finns många ryttare som jag är säker på kan rida honom, som första kommentaren " att inse att bara för att du kanske inte kan rida han så betyder det inte att ingen kan" det handlar om

vilja,tålamod och mer vilja och mer tålamod.

jag vet ju inte hur du känner men jag kan ana att du känner att du inte VILL att någon annan ska ha han för han betyder fortfarande för dig och han är "din" . Men du har gett upp hoppet på honom så borde inte någon som kan och vill få chansen??

2011-07-07 @ 15:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0