Chancy 28 juni

Skulle som sagt ha lite markarbet idag. Och kom lite sent så hann inte va i paddocken så jag plockade fram i ridhuset, eller ska jag säga bastun?
Jag hade tre travbommar, två galoppbommar, en cavaletti och en sockerbit.

Skrittade fram på slingan och gick sedan in i ridhuset. Vi travade fram och hon var fin, bitvis lite käftig, men hon brunstar så kan bero på det.. Travade även över travbommarna och jobbade med att få till stegen perfekt ;) s¨hon fick jobba lite.
Fick skritta några varv innan jag tog galoppen. Hon var en aning pigg så jag gjorde jätte mycket övergångar, galopp-halt, galopp-skritt, galopp-skritt-trav-galopp. osv.
Tills hon blev lite lydigare, sen galopperade jag på lite framåt och lät henne rulla på.
Sen skritt igen, var ju så varmt så lät henne ha massor av pauser.
Sen började jag galoppera på galoppbommarna, dom var med långt avstånd emellan. 15 meter, tränade på att komma på 5 språng och även 7 och 6. Så jag kunde variera.

Skrittpaus igen x) Sen tog jag och galopperade över cavalettin. Red lite som en åtta och bytte galopp över, ibland tog jag ett varv på volten. Hon skötte sig bra även om hon var en aning taggad ;)

Skrittpaus igen, sen så tog jag några "språng" över sockerbiten. Den ståd på diagonalen så kom ifrån alla håll och kanter, tog snäva svängar och tränade lite så. Hon kan svänga, och hon tyckte det var superkul!

Det låter som jag red i typ flera timmar, men jag red i bara 45 minuter, så tog inte så lång stund på varje grej ;)
Hon skötte sig super, även om hon blev lite sur när hon inte fick springa iväg :P
Ingen film/bilder idag :P


Kommentarer
Postat av: malin

det vore kul om man fick veta varför just du inte fastnade för ponnyerna du provred? :) behöver ju inte vara taskigt om ponnyerna utan bara varför just du inte passade med dom liksom!

2011-06-28 @ 23:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0