Chancy 30 juni

Idag stod dressyr på schemat och hade tönkt mig mycket sidförande och så och se om hon faktiskt kan.
Jag skrittade fram runt ridhuset och ner till en hage där jag tänkte rida. Och jag skrittade och travade där. Hon var himla fin faktiskt. Lyssnade på minsta lilla vink, tills hästarna i hagen helt plötsligt fick lite damp och så var det tydligen något läskigt någonstans. Så det blev ingen koncentration här inte. Vi gick tillbaka till stallet och in i hennes hage på baksidan. Där jobbade jag lite med travem, mest att få henne mjuk och böjbar. När det var gjort så gick jag faktiskt in i ridhuset, för i hagen var det så hårt så ville inte galoppera där. (Paddocken var upptagen)

Jag hade typ travat max 5-10 minuter ute så jag hade inte ridit så länge. Jag tränade lite på min sits, och för att jag verkligen skulle göra det så testade jag att göra som Sara, jag red ett program, eller jag har dom inte i hjärnan så det blev en salig blandning av alla olika sortes, haha. Men det gick bra, jag kunde sitta i traven hela tiden och även väldigt bra i ökningen. Hon lyssnade bra också. Var dock lite stretig och ville inte alltid som jag, men annars var hon fin.
Jag stog upp i galoppen. 

När prigramet var slut, efter typ 5 minuter så red jag på fyrkanten och hörnlinjen, flyttade henne utåt. I vänster varv så lyssnade hon jättebra och gick både åt sidan och framåt. Höger va lite sämre, men efter några gånger gick det toppen. Sen jobbade jag mycket i galoppen med. Stod upp i början och lät henne "hitta rätt" innan jag försökte sätta mig ner. Måste tillägga att hon har aldrig varit så fin i galoppen innan som idag (A)
Jag kunde sitta ner lite i vänster varv när jag hade jobbat igenom allt.
Helheten: Hon var grymt fin och underbar och även fasst jag var genomsvett så ville jag inte sluta ^^

Nu blev det mycket text, haha. Läs ni som orkar.
Cassandra fotade lite innan jag gick in i ridhuset, ska bara hämta kameran så får ni bilderna sen :)

Kommentarer
Postat av: Ebba & Isabelle

Hej,

vi har lagt upp din bildlänk och mejlat vår till dig :)

2011-06-30 @ 20:53:44
URL: http://ponnitjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0