Gäsbloggsvinnaren

Gäst bloggning utav Jenny öjeklint.

Hej där läsare  jag heter  Jenny  öjeklint , och har ridit i 10 -11 år  och är 15 år .

Jag vann denna gäst bloggning så tänkte berätta lite om min ridning .

Just nu hyr jag en C-ponny en  Connemara som heter Mary  poppins hon är cirka 10 år  .  En glad och pigg ponny som verkligen ställer upp för sin ryttare , hon älskar att hoppa ,men  dressyr ligger väll inte på topp grejer hon älskar . Vi har haft våra motgångar då jag ramlade av på vår första hopp lektion och åkte in till sjukhuset… Men allt slutade  bra ingen stor skada sked .

Har i hela mitt liv ridit på ridskola ,där jag lärt mig mycket om ridningen och hästar . Men nu har jag 2 år kvar utav ponny tiden och ska ha så himla kul  dom sista åren…

För MP åker iväg den 6 juni till Karlshems gård .Och nu ska vi hitta en D-ponny som passar mig och ta upp tävlandet .. Mp är inte den bästa tävlings ponnyn , och har inga planer att börja tävla henne heller för nuet . Vi har bara ställt upp på en pay and jump . Och vi kom felfria i båda klasserna , men en väldig stissig och tittig ponny som kan vara barnslig … som kräver en väldigt bestämd ryttare på sin rygg ..

För nuet står vi på  Rörby Gård vid Ekerö och där trivs vi bra .Tränar inför Richard och han äger också stallet , en väldig bra tränare som har lärt mig otroligt mycket , och hjälpt mig som bara den på mp .

Mary Poppins och jag utvecklas för varje dag , det går bara bättre och bättre för oss två numera..Men det kommer bli sorgligt att lämna tillbaka henne … Men jag vet att jag måste göra det då .. hon inte är den rätta ponnyn för mig .. Vill komma långt inom min ridning och då behöver jag också rätt häst för mig .. Och tyvärr så är inte mp det .. Hon är en duktig ponny det är hon verkligen , men inte den jag letar efter….

Tack att jag fick gäst blogga och jag hoppas ni följer min blogg jag har :

Ojeklintslife.blogg.se


Och till alla som inte vann.. Vi drar snar igång med en ny tävling med nytt pris.. Håll koll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0