Bloggen går före allt

Jag trotsar tiden och sätter mig vid datorn. Jag vet att det kanske kommer leda till att jag blir sen till elevensval.
Varje morgon är jag sen till skolan för att jag sitter vid datorn, även om vi har sovmorgon är jag sen ;)
Jag bli ofta sen till kompisar och inte minst till stallet. På t.ex lov om jag säger att jag ska komma kl 11 så går jag alltid upp i tid, men sen fastnar jag vid datorn coh kommer alltid MINST en halvtimme försent.
Jag ska vara i stallet om en halvtimme och har inte bytt om. Men min blogg går före typ allt.
Det ända jag gör innan jag bloggar är typ att kolla andra bloggar. Alltså min blogg går typ före skolan, familjen och ibland till och med mina vänner. Egentligen borde jag skämmas över det. För imorgon har jag inlämning i skolan och jag vet att jag inte kommer hinna det men ändå sätter jag mig här och bloggar.

Någon som har något bra sätt att ta sig i kragen och verkligen ge lite åt skolan.. jag har G i alla ämnen.. utom 2 och jag vill gärna sluta med några fler vg och kanske något mvg.

Jag tänker inte göra något utan saken för stunden, för ska fixa med filmerna, klippa ihop dom lite så den inte blir så lång, sen ska jag byta om och cykla i räserfart till stallet.

Och så vill jag säga till ALLA att jag har inga sms kvar och inga pengar på mobilen så det är inte lönt att försöka smsa eller ringa! ;)



Kommentarer
Postat av: Amanda

96a?:) Gympa är det väldigt lätt att få mvg, man behöver bara komma i tid och vara närvarande och ha lite bollteknik och kunna springa Haha:p

Och so ämnena går att få roliga med bra lärare hatade historia och religion innan men nu när vi har massa inlämningar och jag börjar ställa betygs krav på mig själv har jag vg i allt utom engelska och spanska och något mer tror jag det är :) och där är det lärarna som krånglar -.- :)

2011-05-04 @ 15:15:47
URL: http://amandanystroom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hittade din blogg och kom på att din mamma är Tina va!? Vi red samtidigt på KBF i tonåren! Hur eller hur, läste att du har problem med din ponny...har du provat att ha bomull i öronen och en luva...det kan hjälpa en del i alla fall! Han såg jättetrevlig ut, men verkar väldigt känslig! Hälsa mamma!

2011-05-04 @ 16:39:18
Postat av: Jennifer

SV: Hehe, gör inget! Men i mars åkte vi på lokaltävling (LD+5cm&LC) vi kom dit och hoppade första klassen och kom runt med 8 fel (ett stopp och dem fyra andra felen var tidsfel, så det tyckte vi inte var så konstigt utan det ända var att hon hoppat en meter i luften över nästan varje språng). Andra klassen blev vi uteslutna, men nu hade hon hoppat ännu högre över varje hinder och i landningen landade hon på sina bakben. När vi kom hem skulle pappa ta av henne transportskydden och då rörde pappa hennes bakben. Hon sprakade då honom och vi fick inte komma i närheten utav dem. Hon gick inte helt rent och vi beslutade oss för att åka till en klinik i halmstad som fått jättebra omdöme! Vi åkte ner 3v. senare dit och felet hittade dem lätt. Hon fick springa på löpband och röntags vilket visade sig att hon hade inflamation i en bogdel och ett framben inte i sina bakben utav dem var tydligen överbelastade. Hon fick vila i ännu några dagar innan jag fick börja skritta henne en vecka försökitigt. Efter den veckan fick jag börja trava henne försiktigt och där är vi nu :) Det läskiga är att man inte vet orsaker till sådana här inflamationer utan det "slumpas" vilken häst det blir ;( Så där hade vi otur! Sorry men svaret blev lite långt! x)

2011-05-04 @ 16:47:34
URL: http://jenniferochklara.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej carro, jag hittade bloggen av en slump när jag letade runt efter min gamla ponny, Dusty, som jag undrade vart han hade hamnat tillslut. Jag har följt bloggen ett bra tag och ser på dina texter att det inte går som du hoppats, jag hade dusty ett halvår drygt tills i bestämde oss för att han behövde någon som hade tiden och kapaciteten att klara av honom, för han är som du såklart vet om antagligen den svåraste hästen man någonsin kommer rida. Men när det går bra, då har den här hästen så galet mycket kapacitet, han kan gå hur långt som helst.

Jag vill jättegärna hjälpa dig med massor av tips, jag jobbade precis som du med uppsittning, pallar, tillitsövningar, ledarskapsövningar osv, och det gav reslutat i längden! Du kan lägga till mig på msn, eller facebook Rebecca Martell, för jag håller jättegärna kontakt och hör hur det går med lilla prinsen. Jag förstår att det känns uppgivet, men ge inte upp än! Han behöver en chans att lita på dig, för det är där det ligger. Vi hade en hästterapeut som hjälpte oss under hela tiden och jag kom verkligen honom nära, han behöer tillit och STRUKTUR. Det var därför jag bestämde mig för att lämna tillbaka honom, jag gjorde liksom fel från början och lät honom ta övertaget och visa att jag var rädd. Han behöver någon som är bestämd och nästan lite hård, utan att skrämma honom. En gräns som är svårt att hålla skillnad på, men när man lär känna honom och får honom att lita på en så får man gnistan tillbaka! Jag svarar jättegärna om det är något du undrar, om jag kan hjälpa, för jag vill så gärna att det ska funka för er, du verkar vara en tuff tjej och jag vet att du kan klara honom, men ge inte upp än, om man lyckas rida den här snyggingen så har man lyckats i sin ridning, och jag tror verkligen att han kommer funka tillslut, med lite rutin och jobb. All lycka till, du verkar vara en superduktig tjej, fortsätt kämpa, dusty behöver verkligen någon som du, han har flyttat så mycket nu senaste året att han säkert är lite ostadig för det, men när jag hade honom kunde jag tillslut rida barbacka, skritta av och springa bakom honom utan att han blev rädd, så när han litar på dig är inget omöjligt!

Hör gärna av dig, kramar!

2011-05-04 @ 16:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0