Caroline Bågfeldt & Gold Dust

Jag heter alltså Caroline men till vardags kallas jag alltid för Carro. 15 år och går i åttan på Södra skolan i Kalmar. Varje dag efter skolan tillbringar jag min tid i stallet och jag har ridit sen jag var 7. Jag har ridit på ridskola i flera år och har tävlat och ridit lite olika ponnyer som klubben äger. Och hösten 2010 bestämde vi oss för att köpa häst.
Och den 5 Mars 2011 kom Dusty hem till mig. Jag rider fortfarande lektioner på ridskolan och så rider jag såklart Dusty varje dag. 

Jag har inte haft Dusty så länge, men vårat mål är att komma ut och starta först och främst hoppning. Höjder har jag inte satt några än, men vi ska försöka klättra oss uppåt. Än så länge har vi endast hoppat 3 gånger hemma och snart ska vi starta våran första klubbhoppning tillsammans. 

Gold Dust som han egentligen heter är en maxad valack på 148.0 cm. Han är isabell och ganksa bastant. Men det är inget som märks av i ridningen då han är snabb vändbar och lyfter på benen. Han stod i England tills han var 7 och har nu varit i Sverige i lite drygt ett och ett halvt år. Under denna korta tid har han vandrat från ett hem till ett annat, tillbaka till det första och till ett annat, sen tillbaka igen och nu till mig. Alltså har han haft tre ägare innan mig, men flyttat 5 gånger. Sex gånger med mig. Men hos mig ska han få stanna ett bra tag och jag hoppas på både motgångar och framgångar, men med alla motgpngar vi haft så hoppas jag mest på framgångar.

Här i bloggen kommer ni att kunna läsa om mitt liv från morgon till kväll och även natt. Mina skoldagar, mina tankar, mida ridpass, outfits, bilder, filmer och massa mer.
Jag hoppas ni kommer trivas och ni får gärna sprida vidare bloggen till folk om ni tycker den är bra!





Och så jag och några andra hästar och kompisar!


Foto(över): Sara


Dom två understa är fotade av olivia!
Många bilder det blev. Men jag gillar bilder sådetså ! 
/Carro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0