Dusty 10 maj

Idag skulle jag rida igen efter 3 dagar och så skulle jag testa sitta upp. Det gick faktiskt hyffsat bra, men kan såklart gå bättre. Longerade en lång stund innan då han inte skulle bli alldeles för pigg.
Jobbade igenom traven, dokc var han jättestel och spänd i bakbenet idag så det tog verkligen emot. Traven i vänster varv tyckte han inte var roligt alls. Men jag måste jobba igenom den där jäkeln asso. 
I alla fall när traven kändes bra tog vi galopp. Höger varv gick bra, tog bara några varv på volten då han som sagt inte gått på 3 dagar. Sen tog jag några varv i vänster. Och jag vet inte om det är på grund av att han var så spänd och stel i benet eller om det var något annat. Men han orkade knappt galoppera? Han var SEG. Jag blir nästan orolig att det är något men jag får hoppas på att det är benet.
Vi har ju fått reda på varför han är stel i benet, vilket vi aldrig fick reda på när vi köpte honom.

Det är så att han blivit sparkad i hagen för ett år sen ungefär. Han fick en ordentlig svullnad på vänstra bakbenet och hade behandlats med laser. Och det är det som kommer tillbaka när han blir spänd. Det är något som kan jobbas bort under passen men det är något han kommer ha för alltid..

Han var i alla fall fin och jag ger passet en 5 av 5!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0