Dusty 21 maj

Blev inget borstande idag, hann faktiskt inte. Men gick en runda i skogen och idag gick det inte bra. Jag var lite sur på honom när han drar och inte lyssnar på mig och han har väll tröttnat på att inte få godis när han är duktig. Så imorgon ska jag ta med lite godis i fickan så han kan få när han är duktig. Men visst han stannade när jag stannade och så men han typ klängde och puffade på mig och han helt totalvägrade att backa, bet mig och höll på. Och då blev jag bara sur och iritterad och då kan jag ju glömma att han lyssnar på mig.

Efter en runda på slingan gick jag in i paddocken och testa att backa honom där, men för att få honom att backa fick jag typ ta alla mina krafter och släpa honom bakåt. Så jag testade att ta lite gräs och visade ddt för honom, sen backade och då gick det på räls. Jag menar innan backade han bara att jag gick emot honom men händerna emot honom. jag behövde inte ens röra honom. 

Men vi tar nya tag imorgon. ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

fin blogg! :D

2011-05-21 @ 20:50:02
Postat av: Ebba

Åh , han är så fin! :)

2011-05-21 @ 21:45:26
Postat av: Ebba

Åh , han är så fin! :)

2011-05-21 @ 21:45:36
URL: http://ponnitjejer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0