Fullt upp / Dusty 3/5

Äntligen en ledig minut åt bloggen. Jag åkte direkt efter skolan till stallet och red och sen så när jag kom hem åt jag, duschade och fixade en design åt amanda och rebecka och så har jag kollat på lite film på en häst som maja har kollat in lite :) Så NU har jag tid till bloggen :P

Idag bestämde jag mig för att göra precis tvärt emot vad Malin har sagt till mig. Jag varken longerade honom innan eller hade inspänningar. Jag gick en pyttepytte bit med honom från marken och sen satte jag upp direkt(kastade upp). Skrittade lite och sen började gruppen som skulle hoppa fixa en massa i hinderboden så jag satt faktiskt av. Gick lite med honom tills dom var klara och så satt jag upp igen.
Jag hade INGA krav alls i princip, jobbade honom ganska hög och lät han gå där, det ända jag krävde va att han skulle gå undan min skänkel när jag bad och att han skulle ställa åt det håller jag ville. Jag kunde både rida lätt och sitta ner i traven. Kunde till och med sitta ner efter galoppen. Jag jobbade inte något speciellt som sagt, red runt och bara red. Alltså jag red inte gärnet och han blev inte särskilt svettig. Eftersom att jag inte jobbade honom på det sättet som är bäst för honom så använde han inte lika mycket muskeler och blev inte lika trött och knappt svettig. Men han stack inte med mig en enda gång och det var mitt mål idag. Så jag har kommit fram till att jag ska rida varannan dag utan inspänningar precis som idag och varannan dag man inspänningar och jobba honom riktigt ordentligt.
Och jag skrittade av på honom idag, första gången på riktigt länge. Tog ca ett varv bara iofs men jag gjorde det. Skrittade honom från marken också.
Sammanfattning: Jag jobbade honom inte helt rätt för honom, men han slappnade av och stack aldrig, och jag känner mig tryggare då, så jag ska börja jobba lite så och få tillbaka min trygghet och få lite vett i hans huvud.

Men jag kan inte skriva riktigt hur det gick, men det kommer film senare eller imorgon.
Så länge kan jag bjuda på lite bilder.
Bilderna över är från film och bilderna under är tagna med filmkameran xd
Har fortfarande stolsits, och jag jobbar på det.
Dagens outfit:
Hööks stövlar, John whitaker byxor, vit polotröja, hl väst, charles owen hjälm, hööks vantar.
(Nej jag orkade tyvär inte göra någon invigningsoutfit för schabraket x)) Men han var superfin i det.
Dustys outfit:
Union Jack schabrak, Jacson sadel, hööks sadelgjord, höökspadd, hööksträns och ett hööks blingpannband ;)
Ögonen är vita och orkar inte redigera dom. ;)
Tiden sprang iväg, ska sova.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Hej! Går det bra för dig med Dusty nu? Har följt honom ett tag & en efter en sett hur dem lämnat tillbaka & sålt honom eftersom de blivit rädda? Hur går det för dig? Ser jättebra ut iaf . Sån sjukt fin ponny med galet stor kapacitet, tänkte oxå provrida honom men avstod. Ni är jättefina tsm :) / josefn

2011-05-04 @ 07:03:12
URL: http://ledner.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Han är urläcker!

SV: Ja, som sagt, ni kommer gå långt :) Tack! Själv värmer dina ord, och ohja, nu får vi hoppas att hon blir helt friskförklarad :')

2011-05-04 @ 07:59:29
URL: http://jenniferochklara.blogg.se/
Postat av: marre

vad bra han passade i det! :D

2011-05-04 @ 07:59:52
URL: http://dressyrponnie.blogg.se/
Postat av: alice

varför har du inte dina tretorn? :o

2011-05-04 @ 13:41:11
URL: http://binnastoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0