Önskeinlägg: Hästarna jag provred?

Ja varför inte?
Kan skriva lite kort om varje häst och lägga ut någon lite bild^^
Och om ni undrar varför jag bara provred valacker var det för att jag helt enkelt inte ville ha ett sto ;)
Roxanne "Rocky"
Det var den första ponnyn jag provred. Den var himla trevlig och mysig och det var min typ av häst, men jag var lixom inte "fast" i honom, jag skulle kunnat trivas med hann, men det klickade aldrig till. Dessutom var han 5 år och redan 147 cm så ville inte ta några risker ;) Jag tror han hade gått LC hopp LB dressyr.
Vet inte om han är såld ännu faktiskt.

Paddy
Denna ponnyn var jag fast för redan inna vi hade sett den. Jag kollade på bilderna och bestämde mig för att den ska vi ha. Men jag ändrade mig snabbt när vi hade provridit. Det är en ponny med mycket kapacitet och hade hoppat MSVB om jag minns rätt. Hade tävlat fälttävlan osv. Men han kunde INGEN dressyr alls och var alldeles för känslig. Tog jag i tyglarna stannade han och samtidigt var han skitpigg så det var ingen bra kombination. Jag fick instruktioner att "prata" med honom. Men det är en grymt fin ponny och hade varit roligt att se vart han finns nu!

Pompe Do "Poppe"
Denna ponnyn tvingade mamma på mig att åka och provrida. Jag gillade den inte alls efter att sett bilder på den men den var så nära Paddy så vi tog den också. Och såhär i efterhand var det INTE bra gjort.
Han hade gått LA dressyr och LC hoppning men hade kapacitet för mer.
I dressyren var han jättefin men GALET stark, jag blev trött efter ett varv på fyrkanten och mina armar va spagetti. Orkade knappt galoppera alls. I hoppningen bytte vi till Pelham och då var han underbar. 
Och även om det gick åt skogen i dressyren så fastnade jag kabom. Men varken mamma eller tränare gillade honom. Jag har ångest än idag att jag inte tjatade ännu mer, för gud vad jag vill ha den ponnyn. Och om någon vet vart han finns så vill jag mer än gärna veta!

Air Jordan
Denna ponnyn hade jag kollat på flera månader innan vi ens bestämt oss för att köpa häst. Sen försvann han och jag blev faktiskt lite besviken. Men så en dag dök han upp igen. Dom hade bara tagit bort honom ett tag då inget nappade. Så vi åkte och provred och jag var dölycklig för jag var helt kär i honom. Men när vi kom dit var det inte alls som jag trodde. Han stack efter varje hinder och var alldeles för springig och drog. Hoppningen gick katastrof och allt blev bara pinsamt. Så vi åkte hem igen. Men en SKITFIN ponny annars. LA/LA

Gandalf
Denna ponnyn hade jag inte så stora förväntningar på, jag trodde att det var en perfekt ponny för mig och min mamma, en lugn trygg ponny som gillar att hoppa. Och klart. Han hade gått MsvB och LA dressyr. Jättemysig ponny att rida i dressyren och snäll att hoppa, lite seg i början men hoppade det gjorda han.
Han var som en liten nallebjörn, hade massa päls och var himla gosig. Ja jag gillade honom. Och vi hade tänkt oss honom innan vi provred Dusty.

Markus Pride
En quarterhäst som inte växt över ponnymåttet. Han var väldigt läng i kroppen och lite spinkig, i vässa lägen såg jag nästan stor ut, men nu när jag kollar så var jag inte det. Dock fick jag inga bra bilder på oss så tog en på ägaren och honom.
Han hade gått LA hoppning och LC dressyr tror jag. Han hoppade typ allt och hade väldigt bra teknik. Var sjukt vändbar och det fanns nog i blodet om man tänker på hans ras. Han var inte så mycket för mig i dressyren då han var jättekänslig för sitsen och skänklarna. Och hoppningen var väll sådär. Han bytte galopp så fort man lutade lite åt ett håll så om man skulle galoppera i vänster fick man hela tiden luta lite åt vänster.
Fin ponny men inget för mig.

Och sen va det Dusty också såklart ^^

Kommentarer
Postat av: majja

sv; Haha xd har inget emot dom som rider med sporrar, men jag tycker det är skitkorkat att rida med sporrar hela tiden ^^

2011-05-26 @ 20:48:34
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: majja

Det spelar ingen roll om du rider med sporrar varje dag, jag älskar dig iaf bästa vän <3

2011-05-26 @ 21:18:54
URL: http://batmanbergdahl.blogg.se/
Postat av: Filippa

Kan du inte lägga in några bilder/film när du provred dust? :)

2011-05-27 @ 18:23:59
URL: http://hoppar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0