Tummen upp/Tummen ner

Det blev en lång dag på kliniken. Fick rida tre gånger, bedöva två gånger, springa tre gånger, longera 3 gånger, och så behandla och röntga och lugnande och hela köret. Ni som varit där inne vet hur det är. Jag trodde inte det skulle vara så omständigt, haha.

Men dom kom i alla fall fram till att det är inget fel på hans rygg och egentligen inget fel på på hans ben heller. När han tar kortare steg med vänster bak är det för att han spänner sig och mer i vissa muskler och då blir det så. Alltså inget farligt.
Och det är ju skänt att nu kunna vara 100% säker på att det faktiskt inte är något.

Dock hade han en annan liten hälta. En liten liten belastningshälta i vänster bak, endast i skritten under ryttare. Dom visste inte vad det kom ifrån och hade inget med hans stelhet att göra. Men så var det i alla fall och nu ska han vila i 12 dagar, få medicin och gå promenader. Sen när han sätts igång igen ska jag få ett "program" hur jag ska rida för att få bort så mycket av hans stela bakben som möjligt.
Så har vi återbesök om 12 dagar.

Alltså inget som hindrar mig från ponnyakuten ;)
Jag är glad över att det inte visade något på röntgenbilderna, att han inte visade något så eller reagerade när dom kände. Känns bättre att det är en liten liten hälta.
Så nu blir det promenader i 11 dagar :P

Kommentarer
Postat av: agnes

hahaha nä det e as långt till stockholm xD

jaa med är as nervös :oo <3

gött att det gick så bra endå hos veterinären!!:D

2011-05-18 @ 21:45:44
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: agnes

ja precis o att han blir frisk är ju det som räknas! :D <3 tiden går fort endå ska du se ;)

2011-05-18 @ 22:13:51
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: moa

tur att det inte var något :)

jo tack det är bra :)

2011-05-18 @ 22:33:45
Postat av: moa

2011-05-18 @ 22:34:05
URL: http://varendspal.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem var vetrinären?:)

2011-05-18 @ 23:26:22
Postat av: Anna

Vaddå frisk? Han är ju halt och går inte igenom en besiktning. Hur kan du säga att är frisk? Vila 12 dagar? Kallar inte jag en frisk häst.

Mvh

Anna

2011-05-20 @ 21:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0