hästar igenom åren

alla hästar jag haft tills nu, hoppas inlägget uppskattas :) och detta är bara lite snabbt,kunnde annars skriva i år ;)

Boyan lånade vi 2004 (tror jag det var) och hade henne i tre år om jag minns rätt? och under den tiden blev det mycke bara rida hemma och så, tävlade en klubbis. och sen åkte hon hem i någon månad sen köpte vi henne och hade henne i 3 år till,sen så sålde vi henne hösten 2010. vi hade henne i 6år och jag startade 2 st klubbtävlingar i hoppning. och hon var en brun b-ponny med en stark vilja och hon fick två stycken föl som vi
har kvar än idag Tuttifrutti & Tingeling. köpte henne även en vecka innan min födelsedag och bästa födelsedagspresenten elr vad? :D



Laeryds Morgiana ''Pyttan'' hade jag också samtidigt som boyan,men hon köpte vi år 2006 kanske? och min syster hade haft henne på lån något år innan,så vi visste precis hur hon var. en söt liten ponny som var väldigt försiktigt och alla bara äääääälskade hennes utseende. startade upp till lokal LC med henne och LB
klubbdressyr.hon var en liten skimmel på 117,5 och hon sa till en människa som pratade med hästar att hon ville heta pytte liten socker stjärna gulligt elr hur? men hon fick inte heta så för mamma,haha. hon fick även föl med namnet Toptip och hon såldes 6 Juni 2010.




Käxgöls Petronella ''Nellan'' som jag har kvar än idag var nästa häst. och började rida henne 2007 lite då och då för tog ju över henne från syster. sen red jag henne heltid och senare började vi tävla henne mer och mer år 2008 (?) och det gick jätte bra och det funkade bra. sen 2009 gick det dåligare eftersom jag krävde mycket mer av henne och hösten 2009 var hon sjuk,sen satt vi igång henne men hon kändes inte bra så hon behandlades sen blev det sätta igång sakta under början av 2010 och sedan tävlade vi lite fältävlan och enstaka hopptävlingar. och sedan så i höstas (2010) så lånades hon ut sen kom hon tilbacka i vinter och så red lina henne en månad sen nu rider jag henne och tävlade henne förra helgen,men nu blir det bara rida hemma och ha roligt. hoppat henne upp till LB regional (skulle startat LA men hon blev sjuk,sen kom vi aldrig tillbacka till det igen) och LB klubbdressyr och p70 debutant i fälttävlan.





Beautiful ''Wilma'' köpte vi sommaren 2008 och hon såldes Januari 2010 till min granne. detta var en ponny jag alltid velat ha,en ungponny med fart och älskade hoppa och hon var precis så. när vi köpte henne hade hon bara skrittat,travat och galopperat lite och något skutt. så blev att rida henne från början och bara kämpa uppåt och det gick super, och med tiden kom vi ut på tävlingar och vi hade lite motgångar med bus och sånt,men hon var ungponny och det är helt okej att busa då. hoppade henne LC hoppning i avd B,för hon var bara 4 år så fick inte kvala upp henne till omhoppning. och LC klubbdressyr. hon såldes pga jag var för stor men hon var en riktigt drömponny<3



Littel Farms Jessie ''Jessie'' köptes lite efter wilma,alltså sommaren 2008 och hon såldes vintern 2009. vrf hon
såldes var för det funkade inte,hon drog bara iväg. så sommaren 2009 red/tävlade syster henne ganska mycket. men innan dess tävlade jag henne lite upp till lokal LC med blandade resultat. slutet av sommaren 2009  började jag rida henne igen utan syster,och sen såldes hon till gotland till Linnea,men hon gick inte igenom besiktningen sen så hon kom tillbax,så red henne hemma då och så,sen såldes hon igen på vintern utanför kalmar.hon var en maxad rätt grov c-ponny med mkt fart men hon var riktigt fin<3

äääälskar bilden<3



Zac när nellan var behandlad början av 2010 så lånade vi zac slutet av mars, och började tävla han i April lokalt. och första tävlingen så vann vi ena klassen,skojja om underbart häst! och andra klassen rev vi sista annars hade vi vunnit den också haha. och som sagt har jag tävlat han upp till LA hoppning. och nu ska jag försöka kvala in till MSV och hoppa det innan 2011 är slut. och han är världens bästa häst och nu under 2011 ska jag satsa så mkt jag bara kan för att få han bättre<3




Kommentarer
Postat av: amanda

vad grymt häftig bild den sista var!!! :) fin blogg ni har, gillar headern! :)

2011-01-16 @ 18:07:08
URL: http://teamnyman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0