Lång man

Vad tycker ni om att ha lång man på sin häst?

Jag tycker verkligen att det ser fult och ovårdat ut. Skulle aldrig vilja ha en häst med lång stripig och oborstad man. Jag skulle faktiskt skämmas. Nej det är verkligen inget för mig. Dock finns det undantag. Så ett tips från mig, ryck hästens man! Tycker den inte om det sätt en brems på den eller om det verkligen behövs klipp av den. Är väldigt emot det också tyvär, men klipp av det värsta och finslipa med händerna;)
Typiskt exempel som inte skulle finnas på min häst:
Som jag sa finns det undantag, en shettis till exempel måste ha lång man för att vara riktigt söt, nordsvenskar passar också skitbra i det och dom som det tillhör rasen.
Men inte annars!
ALLA BILDER LÅNADE FRÅN GOOGLE.SE


Kommentarer
Postat av: Majja

Suppmupp är ganska fin med det ^^ Dock ska den nog klippas!

2011-01-31 @ 18:59:00
URL: http://hestochponni.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästblogg

Jag håller med! vissa raser ska lixom ha det, andra inte!

Skulle ALDRIG låta mina hästars man bli lång :P

2011-01-31 @ 19:49:35
URL: http://starrider.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker att lång man kan vara fint på vissa hästar, men dom flesta passar bäst i kort. men det som är allra snyggast är stubb!

2011-01-31 @ 20:47:54
Postat av: elli :)

glömde skriva att det var jag ;)

2011-01-31 @ 20:48:56
URL: http://ellinorelindell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0