träningen

träningen var precis det zac & jag behövde och det var ju verkligen super duper bra då ^^
för jag fick välja det jag ville ha hjälp med eller önska och då sa jag att få hästen rak ( ni tkr det låter skit lätt
säkert,men jag ska säga er det är svårare än vad ni tror! ) för jag vill lägga mitt stöd på innerhanden ist för
ytterhanden vilket inte är okej,så tränade på att få han rak igenom mellan två bokstäver i galoppen skulle han
vara precis rak och jag skulle först få in 5 galoppsteg sen skulle jag få in 6 galoppsteg, det gick bra när man
bara kom in hur man skulle göra ^^

sen så red vi en ''bana'' om man ska kalla det ( kolla bilden längre ner ) och då skulle vi träna på att han
verkligen var rak igen och red den typ 3 gånger och tredje gången gilt blev den as bra runda för han var
rak,byte över bommen, bra galoppfattningar och avbrott och bra vägar!

i sjävla banan var det först det orange vilket var en hinder på ''vita klossar'' och sen gröna som var en vanlig
bom som låg på marken man skulle byta över. sen var det avsaktning till trav och trava över cavalletin
(svarta) sen blå som var hinder på ''vita klossar'' och sen det rosa som var en oxer :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0