Veckans blogg blev...

Namn: Annelie Efraimsson
Ålder: 14, 15 i februari
Blogg: http://anneliesara.blogg.se
Födelsedag: 26 februari
Smeknamn: anne, annepanne, annemanne, festis
Favoritmat: thai mat
Favoritfärg: ljusblå, ljusgrön & rosa (a)
Favoritårstid: sommar!
Favorithögtid: julafton
Favoritdjur: häääst
Favoritsport: ridning  ;)

När började du blogga? jag har bloggat till och från i ca 3 år på alla möjliga olika sidor. men den bloggen jag har nu har jag bara haft sen i november 2010.

Hur kom det säg att du började blogga? jag ville ha någonstans att skriva av mig och sen blev det ju så att folk började läsa min blogg och stötta mig. jag märkte att jag tycker om att skriva så jag utvecklar min blogg mer och mer.  :)

Vilka bloggar läser du dagligen? framför allt läser jag mina vänner bloggar, lifeofidsa.blogg.se (som nu har bloggpaus) & sofiajoanna.blogg.se, men såklart läser jag många andra också, och dom flesta av dom står på min blogg under "bloggar jag läser varje dag"

Vad handlar din blogg om? det handlar framför allt om mig. min vardag, kompisar, intressen och såklart hästar. men jag lägger även upp tips och trix, outfits, sånt jag vill ha och mycket mer. 

Vad tycker du att en bra blogg ska innehålla? jag är faktiskt inte så mycket för att läsa, speciellt inte långa texter. utan jag kollar faktiskt nästan bara på bilderna, haha. men såklart, är det något som jag tycker verkar intressant läser jag ju.

men jag tycker att en bra blogg ska innehålla bilder, dock kanske inte i varenda inlägg och verkligen inte bara en massa bildbomber.

outfits
bra tips och trix på olika saker

och har man en hästblogg är det alltid intressant att läsa om dagens ridpass.

ja, det är väl det jag tycker är intressantast  :)

Tycker du att din blogg är bra? nej, jag tycker att min blogg är den sämsta man kan läsa faktiskt,  haha!

Berätta lite om dig själv & din häst!  Sid, eller The Sundance Kid som han egentligen heter, är en fyra, snart fem, årig liten häst på 151cm. han importerades från wales i maj (tror jag?) förra året och har alltså inte varit i sverige så värst länge. han är dock inte min egna häst, utan bara min medryttarhäst då hans ägare är i Australien och jobbar och hennes mamma behövde hjälp då hon inte hinner med honom varje dag i veckan. just nu rider jag honom 2-4 gånger i veckan.

sid har väääärldens underbaraste personlighet. om man inte känner honom, ser man honom som den lata, sega unghästen han ser ut att vara. men efter att jag ridit honom i 3 månader har jag fått se alla hans olika sidor och vet nu att han egentligen inte är särskilt trött och seg. när han väl kommer igång är han faktiskt en pigg och rolig liten polle.  :)
och innan hans ägare åkte tränade dom väldigt mycket NH, vilket jag faktiskt att fortsätt att träna mycket på. men dock på mitt egna sätt.

 

ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, så slänger in lite bilder.  :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0