mål för i år

mål för i år med zac:

hoppning
> få bort att han dra bakom hinder
igenom mycket små hinder hemma med blandat av lydnads övningar.

> hitta ett lungt tempo
igenom att arbeta mycket med minska/öka,så jag enkelt kan få han till ett lugnare tempo när det gäller.
helt enkelt lydnad = lydnadsövningar.

> hoppa MSV
igenom att kämpa och hitta ett bra tempo och satsa på fina nollor i LA.

markabete/dressyr
> få han rundare i kroppen och få han ''känsligare hela tiden''
då han är jätte känslig enda gången och skänkeldöv andra gången,så arbeta mycket med lydnad och
med fattningar,avsaktningar och igångsättningar. att få han rundare i kroppen är mer få han rätt i
dressyrn så han alltid arbeta rätt så får blir han tillslut rundare i kroppen.

> arbeta upp höger
då han är sämre i det varvet och så arbeta upp höger så han blir jämnlik

> arbeta med att få med ytter
utan han ska sjuta ut röven ibland eller protestera med tvärnit som om han inte förstår. och arbeta
med mina händer så får vi nog enklare till med yttersidan. och att få bort med att han gärna vill sjuta
ut bogen,den tanken ska inte ens finnas i hans huvud sen,haha!

> att han lägger stöd på bettet
ni fattar själva,han gör helt enkelt inte det hela tiden. men jag ville inte heller han hänger i bettet utan
mer att han tar tag i arbetet elr så! hihi hoppas ni förstår :)

hoppas ni förstår mina ord då jag ofta kan använda mina egena ord som bara jag själv förstår ;)
försökte göra så gott jag kunde så ni förstår, och det finns en hel del att kämpa med i år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0