utvärdering av 3-delat bett

tisdags och onsdags förra veckan så red jag zac på vanligt 3-delat bett med lösa bettringar,dressyr på
tisdagen och stuts & ett framhoppnings hinder på onsdagen,låga hinder. stuts för hans bakben som ska
byggas upp mkt nu när underlaget är bra!

dressyrpasset på onsdagen gick jätte bra,bara mina händer som förstör annars hade han nog varit perfekt
i formen och då hade jag fått till alla avsaktningar och allt perfekt. vad jag menar med mina händer är att
jag tappar yttertyglen och tar på innertyglen ist och då spänner jag mig typ i armen (innerarmen) för i
höstas,så hade jag jätte ont i armen en viss period,så smörjde den med något och så. men jag arbetar
med att ta på ytter istället,men alla har sina brister elr vad det nu heter? ;) haha..

'hoppningen' gick bra,han hade lugna,luftiga språng som var fina och han lyssnade och drog inte vilket jag
trodde då han har 3-delat med fastabettringar och någon krok på mitten för starka hästar har han annars
ju,men icke. men trodligen för att vi hoppade så lågt och enkelt så han aldrig komma in i farten som han
har på träning,tävling,baner osv.

nöjd över min ponny<3


Kommentarer
Postat av: emmaa - ryttare&fotograf

va med i dagens blogg: http://emmahellgrenn.blogg.se/2011/april/dagens-blogg.html#comment !:D

2011-04-07 @ 16:47:04
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0