Klubbhoppning 15/5

Jag kunde inte riktigt rida fram så mycket, skrittade honom på slingan och när jag fick komma in på framridningen, först skulle några hoppa fram och hästen avr seg, stannade, vägrade och ville inte alls så ryttaren satt och smackade sjukt mycket och det tyckte inte Dusty om alls. Han studsade runt var jättespänd och ville inte alls. Sen skulle en anna komma in och hoppa lite, hon hade aldrig tävlar innan, hade ingen respekt för andra alls. sen trillade hon av och allt blev kaos. Så jag fick i princip stå stilla för att ha koll på alla andra och hästen. Hann trava några varv när dom var inne. Sen gick alla ut och jag kunde börja trava och galoppera. Sen så hörde jag att det redan var min tur efter nästa start, så jag hoppade saxen en gång, räcket två gånger och oxern en gång. Han hoppade, men hade jag haft tid hade jag försökt få ut sprången lite, men tiden fanns inte så jag fick gå in på banan.
Mamma gick med mig förbi dommarvagnen som han faktiskt knappt brydde sig om.

70 cm
Inne på banan koncentrerade jag mig på honom och inget annat. Jag trodde inte jag skulle behöva trycka på han framför hindrerna, men han blev rädd för lite saker hit och dit och då fick jag typ säga till honom att han skulle koncentrera sig på hindret och inget annat och då gick det bra. Men som sagt så blev det vingligt innan nästan varje hinder. Det gick i 150 km/h och det såg nog inte så bra ut, han fick några kråkhopp och jag hängde inte med ;) Men han hade sån energi, han tyckte det var grymt kul. Jag var stenlycklig där jag satt och vi blev felfria. Superbra start på våran "karriär"! Det finns massor att jobba på men jag är nöjd och det tycker jag verkligen att jag ska vara!


Film och bilder kommer ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du på casting till pa 3 i morgon? :) jag var nämligen i skåne i onsdags:)

2011-05-15 @ 21:42:15
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: Anonym

ska du på casting till pa 3 i morgon? :) jag var nämligen i skåne i onsdags:)

2011-05-15 @ 21:43:03
URL: http://aagneshansson.blogg.se/
Postat av: agnes

usch jobbigt! det var ju kul att min ponny var så snäll när vi var där, och dagen efter när jag gjorde samma sak bet hon mig i benet när jag sprang..! hur länge va du kvar:D

2011-05-15 @ 22:24:26
URL: http://aagneshansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0