Morgonen är inte mig grej .

Åhhh... Gud vad jag är trött säger jag bara..
Springer här fram och tillbaka till plattången i försök om att få mitt lite snyggt, men det verkar inte vara på min sida alls idag. Lyssnar på Spotify och ser sakta hur mina timmar börjar lida mot sitt slut. Hata att inte ha spotify. Ska börja ladda hem massa musik istället. 
Skit samma ni bryr er ju ändå inte. Jag ska fixa mig lite till och slappa lite frmaför datorn den tiden som blir över, börjar vid kvart i 9 sen. Mitt största problem just nu är vilka skor jag ska ha idag? Gula, röda eller dom vita. Fasst dom gula ör snyggast så det blir dom!

Slutar i alla fall kl 4 och drar direkt till stallet sen för ska försöka rida i ridhuset i pausen som är kl 6. Jag ska börja rid aute mer nu men idag får det bli inomhus, eller jag får se vi kanske kan va utomhus.. Vi får se, vi får se.
Kanske tar fram lite travbommar också. Vill bara påpeka att sist jag hade bommar var jag utmhus och red med glappande tyglar och han gjorde inte ett skit. Allt verkar ha gått bakåt för oss.
Ni kan få film på det, och shit ja.. det har förändrats en aning.

Som en helt annan häst
Jag kan säga att jag red som en kratta där, stolsits, glappande tyglar som sagt och sitter inte särskilt bra, studsar lite hit och dit. MEN jag kunde sitta ner på honom, det kan jag inte idag. Jag kunde rida ute och han ser inte ens spänd ut..? Jag kunde ha glappande tyglar, det kan jag inte idag.
Och jag tycker inte han jobbar i alldeles för hög form heller. Kanske ska jag börja rida lite mer som innan. I alla fall tills det lossnar lite mer i huvudet på honom?

Sen så tänkte jag meddela till alla som sett hans HEMSKA MAN, jag ska ta bort den. Jag har låtit den växa sig ful och lång pga att den är så GRYMT tjock så jag ska tunna ut den en massa och jag ville inte rycka den när den var kort för då skulle dne bli ännu kortare. Men den är påväg av. Stod i 20 minuter igår och bara tunnade på den, men den ser fortfarande likadan ut så ska ta lite varje dag x)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jättefin ponny du har! Han är alledes bedårande. Vi hade själva tänkt att åka och kolla på honom när han var tillsalu men så kom jag in på hans förra ägares blogg och läste vad han hade gjort och så. Ingenting kanske för mig då jag redan lagt ner en massa tid på min ena ponny, ville inte så gärna ha en till att lägga ner tid på (missförstå inte detta). Men ni passar jättebra ihop! Och som sagt, han är så underbart fin! Det är med ett nöje jag kommer följa er (: Och som dem andra skrivit, när han väl kommer att "fungera bra" kommer ni att gå långt! //Jennifer

2011-05-03 @ 22:24:21
URL: http://jenniferochklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0