onsdag

jag har verkligen inte haft något att blogga om så jag struntade i att blogga,så onödiga inlägg annars.

imåndags blev det skogen för hela slanten! jag tog zac och lina tog nellan,dock var nellan inte på bästa
humör och skulle stanna ett antal gånger och zac var på super humör och drog järnet med mig.. bra
blandning! vi rev två varv på slingan i torsbo och sen skrittade hem :)

monica träning blev det med zac igår och ett streck över träningen skulle vara toppen,nej ingenting
var på min sida igår. började med för kort uppvärmning (hann inte rida fram mer) så zac var lite seg
och stel i början,men red igång han i en bra galopp och han blev mjuk och fin. hoppade trippelbarr,
kombination och två små hinder. ingenting blev så där bra så man fick den där as bra känslan men vi
kom över allt osv men det kändes inte bra,massa omtramp osv. försökte vara jätte mjuk i handen som
monica sa men då blev han seg,ingen kontakt fanns och allt blev pannkaka,så sista gången var jag så
less på att allt gick pannkaka. så jag red i ett lite högre tempo,bra kontakt mellan hand och bettet. och
han går klockrent! härlig känsla..

när jag fick zac var det mycket att jag red han mkt bra för att jag tog inte i han och bara lätt han springa
och då flöt allt på och funkade jätte bra och känslan var oslagbar. men nu efter ett tag har alla tränare
påbörjat att vi ska leta efter ett lugnare tempo(vilket jag är också är med på) men då blir tempot för
mesigt och allt blir pannkaka. vrf är det så svårt att hitta tillbax till samma ridning och samma ponny?

longering/tömkörning blev det med båda idag! nellan var fin från början, efter joggat igång henne
så satt jag på inspännigarna och började arbeta henne riktigt,vilket hon godkände och bakbenen var
aktiva och arbeta på kanon och traven var effektiv och fin! arbetade henne i skritt,trav och lite galopp.
la in halter och ökningar i traven ibland. efter 30 min så tog jag av inspännigarna och joggade av henne
i ett lugnare tempo och hon arbetade fortfarande med huvudet lågt och arbetade med ryggen! nästa
gång ska jag longera/tömköra i början av ridpasset med inspänningarna en kort stund sen ska jag sitta
upp och se hur hon känns hade jag tänkt.

zac var uppspelt från början,spänd och tittig och när jag började var allt kaos i huvudet på han,han var
helt borta. han fattade inget,backade och små hoppade och blev rädd för allt. så jag satt på
inspänningarna och började arbeta han direkt och efter ett tag släppte det mesta,han började arbeta
med ryggen och gick i en lägre form. och samma sak som nellan arbetade i både skritt,trav och galopp
men arbetade en  hel del i galoppen med zac, och framförallt i vänster varv som han har svårt i. gjorde
det i 30 min sen joggade jag av han lungt.

långt inlägg men hoppas ni övdelevde ni som läste :)


Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Kan inte kommentera inlägget om ponnyakuten, så gör det här istället :)



Hoppas det går bra :D (att han visar problemet och att dom vill hjälpa till)

2011-05-04 @ 23:02:17
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0