Dusty 20 april

Idag red jag på som vanligt. Longerade ca 15 minuter innan jag hoppade upp. Han gick super i skritten, sökte sig neråt och emellanåt var han riktigt låg faktiskt. Traven i vänster varv gick som en klocka, han jobbade på och när jag bad han söka sig neråt gjorde han det. Han orkade bära upp sig mer istället för att dra ner huvudet. Traven i höger varv var dock katastrof. Han har bytt sida, innan hade han superlätt för höger och svårt för vänster, nu är det helt tvärt om. Han hackar, får ojämnt tempo, och försöker springa ifrån jobbet, "exploderar" när han tycker det blir jobbigt och försöker krypa sig ut åt andra hållet. Men jag jobbade på en stund tills han släppte lite och så började vi jobba med galoppen. Tog som vanligt ca 17 varv på volten i varje varv, jobbade han låg som attan och han fick jobba riktigt mycket med bakbenen. Så travade jag av lite på som en åtta, gick super i båda varven och hade inga tendenser till att sticka :D
Har inga roliga bilder på honom ^^

Men ett bra "slut" inna jag åker iväg till USA! Gick en runda i skogen med han innan jag åkte hem, sa till han att vara snäll mot Moa och sköta sig! Haha, tror inte han lyssnade. Känns lite lsutigt att för första gången inte träffa han varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0