zac 17 - 20/4

17 April (söndags): blev ut och skritta en runda ut i skogen så han fick röra på sig och bara ta det lungt
efter tävlingsdagen på lördan. blev nog en skrittur på ca 1 h.

18 April (måndags): tömkörde han och han gick så jädrans fint sen kom mamma med nockie och allt
fina försvann och han började fjanta och så.. så jag gick upp på åkrana och fortsatte. när han väll lyssnade
på mig (vilket tog ett tag) så avslutade vi. tömkörde ca 40 - 50 minuter.

19 April (igår): träning för moncia. lydnad och det gick helt okej,ganska bra faktiskt. jag fick till en heldel
fina språng på oxern i 5,5:an. runda och lugna språng. som alltid ''det kan gå bättre''. nöjd över min pojk.

20 April (idag): red på åkrana.. och redan från början taktade han runt och direkt när jag kortade upp
tyglarna började han dansa hit och dit. jag valde göra sepentiner och försöka arbeta bort dansen och
slutade med att han blev stressad och förstog inte vad han skulle göra så han gör den enklaste utvägen
igenom att ta alla hjälper som framåt. efter ett tag kämpade att få han som jag ville så orkade jag inte
''bråka'' med han utan lät han galoppera, bara galoppera. få bort enegi helt enkelt men så fort vi inte
galopperade så började han dansa igen,bli uppstressad = väldigt känslig. så skrittade tillbacka till stallet
och hämtade en longeringslina och så longerade jag han i paddocken och han var så lugn,och lyssnade
hur bra som helst. vilket gör en irreterad för han är så annolunda när man står på marken än när man är
på ryggen.

och när han är taggad och blir uppstressad blir han så oerhört känslig.. och man kan knappt göra något
utan han börja dansa från sida tiill sida. det är som han är instängd i en låda och vet inte vad han ska ta
vägen. då jag säger till han blir han ''rädd'' för att han tror han gör fel.
men som sagt han är ganska speciell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0