Veckans blogg nummer 1

Namn: Sara Karin Kristina Carlsson

Ålder: 17

Blogg: www.carlssonpataket.blogg.se
Födelsedag: 21 augusti
Smeknamn: Inget alls, Sara helt enkelt
Favoritmat: Kött och pommes med bearnaisesås

Favoritfärg: Blått
Favoritårstid: Våren
Favorithögtid: Julen

Favoritdjur: Pålle såklart? ;)

Favoritsport: Ridsport, hoppning

När började du blogga?

I septemper 2009, så ungefär ett och ett halvt år sedan

Hur kom det sig att du började blogga?

Hade Bilddagboken och kände att jag ville skriva mer än vad jag gjorde där.
En blogg kunde jag göra lite mer personlig och jag har alltid tyckt att det är roligt att göra headers osv.
Jag hade nog ingen annan speciell anledning, men det var många som skapade bloggar just då och så hängde jag bara på.

Vilka bloggar läser du dagligen?

Har ingen blogg som jag följer slaviskt, men detta är några av dom som jag brukar titta in på:
http://ponnysanning.blogspot.com/ http://ponyfocus.blogg.se http://www.nattstad.se/topriders

http://sofiiahagstroms.blogg.se/

Vad handlar din blogg om?

Den innehåller mycket utrustning och outfits, något som jag aldrig får nog av.
Soccan, min d-ponny som är fokuset i mitt liv. Tävlingar, träningar, åsikter och vardag.
+ att jag rider lite alla möjliga ponnyer och hästar, som jag skriver om.


Vad tycker du att en bra blogg ska innehålla?

Åsikter, utan det blir en blogg inte mycket enligt mig.
Den ska vara bra uppdatering, fina bilder och inga struntinlägg.
I min smak faller de som bloggar om utrustning och ger tips på olika saker.


Tycker du att din blogg är bra?

Ärligt talat, ja det tycker jag.
Jag skriver om sådant som jag skulle vilja läsa om. Jag gör min blogg till den jag helst skulle vilja läsa om det inte var jag som ägde den.. Förstår ni vad jag menar?

Berätta lite om dig själv & din häst!

Jag har ridit i ungefär sju år och har haft egen häst i ett och ett halvt av de sju. Jag är nog inte så lätt att lära känna, är ganska tyst av mig runt nya människor. Men när jag känner folk så kan jag bli lite tvärtom, vilket kan vara både en nackdel och en fördel ;)
Jag har lätt för att rida många olika typers hästar, men har en förkärlek till ponnyston. 
Har gått gymnasiet i 1,5 år på medieprogrammet men har precis bytt till distansläsning, samhälle.
Eftersom jag är född 1993 så blir detta mitt sista ponnyår, något som jag vill göra till det bästa någonsin.
Utom hästarna så tycker jag mycket om att fotografera och gör det när jag hinner. Det blir oftast inte så mycket blider på mig.. eftersom det är jag själv som står bakom kameran :)

Soccan (Secret Star) är min lilla d-ponny. Hon är importerad från Holland och född 1998. Innan hon kom till mig så har hon haft tre föl och tävlat lite hoppning.
Tillsammans har vi tävlat upp till LB hoppning och även lite dressyr med himla bra resultat. Dock har vi varit olycksdrabbade med hältor och färstingsjukdom.
Nu är vi verkligen på väg tillbaka och det känns så otroligt bra att sitta på henne nu. 
Hon är en pigg och glad ponny som älskar att hoppa, dock kan hon vara lite lat ibland och "fuskjobba" i dressyren, det är väl det som är kruxet med henne. Annars är hon är super i alla lägen och perfekt för mig. Hon är lite som en storhäst att rida, fast liten.. Hoppar gör hon som en gud (nu när hon är frisk). Hon kan vara mer att rida än man tror.
I stallet och övrig hantering är hon som en hund. Skulle aldrig, aldrig någonsin få för sig att göra något elakt mot mig.

Och så om det är något du själv vill tillägga:

Något som jag tycker är otroligt viktigt är att man tror på sig själv och inte låter sig bli nedtryckt av andra. Samtidigt får man inte stiga sig själv åt huvudet och stänga av för andras åsikter. Det är minst lika viktigt.
Så gå er egen väg och ta in så mycket uttryck och idéer från andra som ni kan! Ta till er det som ni behöver och sortera bort resten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0