Chancy 4 juli

Blev ett dressyrpass i paddocken idag. Eller jag hade tänkt mig ett dressyrpass.
C ville inte jobba alls, hon var rädd för ALLT och skulle hoppa till för minsta lilla ljud, och det funkar inte till slut, i början lät jag henne kolla lite, men jag kan ju inte gå så varv efter varv så började jobba henne. Vilket hon absolut inte skulle för hon skulle ju kolla på allt runt omkring.
Så fick bli lite sur och verkligen sätta press på henne. Då minsann gick det. I 3 minuter.
Sen sprang hon bara iväg från arbetet. Så jag fick sätta mig ner och verkligen jobba. Det gick bättre stundvis, men så fort hon fick chansen var det rakt ut med bakbunen och hoppa jämfota upp i luften. hon tryckte emot min skänkel hela tiden och vi var verkligen inte ett team idag. 
Efter ca 40 minuters arbete i trav och skritt gav jag upp. Det gick verkligen inte. Och jag skulle inte kunna lösa det heller, skulle behöva lektion för någon. 
I alla fall tog jag lite galopp och det gick inte heller särskilt bra. Nej inget gick bra idag x)

Men ändå fick hon äpplen och godis efter, bara för hon e så söt :D haha
ungefär såhär såg det väll ut :P haha. bild från film från ett tag sen

Kommentarer
Postat av: Elin

Jobbigt :(

2011-07-04 @ 21:47:06
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0