5 hästar på en dag!

Som rubriken fattar ni att jag ridit 5 hästar idag. Ganska ballt ;) haha

Först red jag Rhona. Vi red på slingan och hade några cavalettisar ute. I traven jobbade jag henne ett tag och hon var himla fin och eftersom jag red barbacka och så så tyckte jag att hon kunde få slippa jobbet, så efter att varv i trav fick hon lunka på med långa tyglar. Hoppade med långa tyglar och sådär. Jättemysigt!

Dusty
Idag gick det bättre än igår, men långt ifrån bra. Finns en hel del att jobba på och det kommer ta ett tag innan han fattar grejen. Men det känns i alla fall bra att äntligen kunna börja jobba med dressyren istället för att jobba med att han inte ska sticka. Han var fin emellanåt och var positiv och glad framförallt. :)
Mamma tog några bilder som kommer upp ikväll!
Lektionen.
På lektionen hade vi typ sitsträning/byta hästar grej :P
Jag red först Kingston ganska länge, det var längesedan jag red honom och han var lite jobbigare än vad jag trodde. Men när jag väl fattat grejen och fått igenom honom så gick det himla bra. Han ökade, minskade, böjde och ställde och gjorde i princip precis vad jag bad om.
Sen red jag en kortis på Milan. Var jättelängesedan jag red honom så ville känna lite på honom. Jag har helt glömt bort hur han var att rida. Och fick inte så mycket mer än några minuter att rida så blir inte så mycket att säga. Men jag vill hoppa honom igen (A) Han är riktigt mysig.
Sen sitsträning i 5 minuter på Fille, man blev longerad. Och jag var helt slut så blev inte så mycket av det ;) haha
Kinston
Milan
Fille
Foton tagna av Sara.

Ska packa upp min väska, ladda upp film på mig och D, ladda över bilderna på mig och D, och ladda över filmer på mig och Rhona. :)
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0