Alla förändringar

När man ser någon varje dag hela sitt liv, minst 12 timmar om dagen så märker man inte att dom växer, som en mamma som helt plötsligt fått en tonåring av sin 2åring. Man märker ju inte att dom växer eftersom man ser dom varje dag.
Det är samma sak med hästar, man ser ingen skillnad på dom eftersom man ser dom varje dag.
Men när jag har pratat med massör, andra i stallet och min mamma och även tänkt igenom allt själv så har jag insett vilken ENORM skillnad det har blivit på Dusty.

  • När han kom var han jätteojämn, skitstel i högvarv och som ett gummiband i vänster. Nu är han i princip helt lika.
  • När han kom kunde jag inte röra hans huvud och knappt halva halsen, öronen behöver vi inte ens tala om. Idag kan jag borsta honom i hela asniktet, han brukar hänga med det i mina armar och jag kan hålla i hans öron.
  • Förut kunde jag inte borsta svansen/rumpan utan att han skulle trycka ihop hela kroppen, sätte huvudet i vädret och lyssna bakåt. Han förvandlades till en sten. Idag kan jag gå och stå och borsta och göra det mesta bakom honom och han står med sänkt huvud och vilar på en fot.
  • Förut hände han inte läpp det gör han nu.
  • Förut kunde jag inte använda min skänkel utan att han skulle bli rädd för den. Idag kan jag nästan sitta och banka med dom.
  • Innan var han kort, ihoptryckt och hade så mycket muskler att han blev stel. Nu är han lång, avslappnad och endel av hans rumpmuskler är borta. (låter fel men cina & lena (massören&veterinären) sa att dom musklerna han hade innan var felsatta, dom hade kommit av att han gick och spände sig hela tiden.) Nu har han rätt sorts muskler och lagom av dom.
  • Förut gick han alltid ett par varv i boxen innan jag kunde sadla, nu står han stilla.
  • Förut kunde jag knappt höja händerna när jag gick med honom, nu kan jag fladdra med dom och småhoppa runt honom utan att han bryr sig.
Om jag skulle skriva alla saker skulle listan bli lång, men shit vilken ändrig det har blivit. Plus att han sticker inte alls så mycket längre som han gjorde innan.

Citat av Cina: *Hon satte i akupunkturnålar i rumpan och kom åt en punkt som gjorde ont, han spände sig något enormt, sköt in rumpan ca 20* cm och höjde huvudet som en giraff och blev hård som en sten*
Cina: Såhär såg han ut första gången jag träffade honom.

Aja, PUSS
BTW. hovis kommer på torsdag!

Bild från andra dagen

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Det är ju askalas :D

Men inte så lustigt, eftersom han har lärt känna dig, stallet och miljön nu, känner sig mer hemma osv. Precis som att du har lärt känna honom bättre och känner dig hemma med honom :)

Då blir allt automatiskt mer avslappnat.

Så det är ju som sagt super att ni har kommit dit nu (y)

2011-06-08 @ 00:22:06
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0