Chancy 23 juni

Idag blev det ett pass i paddocken. Tänkte jobba mycket med galoppen, många fattningar och verkligen sätta mig på henne och rida som bara den. 
Vi kommer dit sen.
I skritten och travem var hon fin, jag kunde länge henne och korta upp henne, hon kunde öka och minska och var riktigt börjbar. En riktig pärla.
Sen när jag skulle ta galoppen så gjorde jag först massa fattningar och var noga med att hon inte fick slippa jobbet och sticka upp huvudet i luften, då kan jag ju inte påstå att benen hänger med :P
Det gick bra, och det gick även bra när jag tryckte fram henne så hon tänker framåt i fattningarna. Sen när jag jobbat med fattningar ett tag och galopperat igång så tog jag in henne på volt och började jobba. Då blev hon rent ut sagt en liten bitch ;)
Bakbenen ut åt alla håll och så fort hon fick chansen var det tvärstopp. 
Så ställde mig upp och jobbade i lätt sits tills hon accepterade det och satte mig sen. Det blev mycket bättre, men det är en hel del att jobba på :)
Blev varken privatlektion, bilder eller filmer idag :/


Kommentarer
Postat av: Anonym

varför har du inte din charles owen hjälm? :) den där är oxå fin men bara undrar ;)

2011-06-23 @ 22:35:18
Postat av: Rebecca

Haha, det där låter precis som min gamla Rosa, hon har alltid varit en lite bitch :) <3

2011-06-24 @ 06:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0