Hoppning

hoppning på schemat som jag trodde. Fick även Ambra som jag hoppades på.

Framridningen:
red fram självständigt ialla gångarter, hon var lite segt och ville inte riktigt gå fram. Men efter galoppen blev hon pigger. Galoppera på som om en älg var bakom henne. Men är faktiskt nöjd över henne. Jag kunde dock har stuttit bättre och haft blicken mer framåt.

Övningen:
Själva övningen var hon taggad på och jag fick kämpa lite med att få henne att lyssna. Hon hoppade fint och bjöd framåt bra. Jag kansken hade kunnit ha haft blicken lite bättre och så. Men det är ju som sagt bara tredje gången jag sitter på henne, så ska inte ha så stora krav på mig själv. Hoppade även kanske 70cm i slutet. Själva banan gick också bra, hon byta galopp efter varje hinder själv och var riktigt duktig.

Sammanfattning:
Jag är jätte nöjd över hennes insats. Jag kan dock förbättre vissa saker men jag jobbar på.

Dagens Outfit:
Hann aldrig ta en bild, men får förklara lite istället.
Hästen.
Sadel,
träns,¨
rött Scapa Sports Schabrak
padd
Jag.
Hjälm
mörkblåa ridbyxor (HL)
svart långärmad (gina tricot)
tretorn stövlar
mörkblåa ridvantar


Hoppas att iallafall någon orkar läsa :)
carro och underbara Dusty får vara med på bild igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0