Hur jag tonar?

Jag fick en fråga av Sara hur jag tonar bakgrunden.. Och jag kunde inte svara via kommentar så gör såhär istället ;) haha.

1Först gör du två nya bilder, en är din header och en är bakgrunden.
Headern har jag valt att ha i stoleken 1000px på bredden och 500px på höjden.
Och bakgrunden måste vara i alla fall 30000px hög, bredden är valfri men absolot inte över 1000px. Jag har valt att ha den i 1000px då det stämmer bra med min header.

2. När du har uppe båda så färgar du båda med den färgen du vill ha som bakgrund.

3. Sen väljer du en färg du vill tona med. GÖR ETT NYTT LAGER! Sen tonar du precis så mycket du vill ha det. Jag brukar göra det i headern men man kan såklart göra det i den långa om man vill. Tänk dock på att den är mycket förminskad här så den blir mycket större när du sedan lägger upp den :)
Kopiera sedan lagret och lägg in det i den långa bilden LÄNGST UPP.

4. Sedan gör du headern som du vill ha den. Lägg sedan upp båda bilderna på din blogg. VAR NOGA MED ATT LÄGGA UPP DOM I SAMMA STORLEK!

5. Sedan kopierar du bildwebbadressen till headern och lägger in den som vanligt.
Sedan kopierar du bildwebbadressen till Bakgrunden och lägger in den i denna koden under.

Denna koden ska vara längst upp i din stilmall istället för den vanliga koden.

body {
margin: 0px 0px 0px 169px;
background: #000 url(https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2283567/images/2011/namnlst-2_152076601.jpg) repeat;
}
body {
margin: 0px 0px 0px 0px;
background: #000 url(BILDWEBBADRESSEN HÄR) repeat;
}

Jag är inte så bra på att förklara, men hoppas ni fattar :)

Kommentarer
Postat av: mikaela

fin header! :D Älskar färgerna och att det ser ut som att nån har skrivit ditt och Dustys namn för hand :)

2011-06-11 @ 14:31:52
Postat av: Viktoria

Vilket program? ;)

2011-06-11 @ 17:39:46
URL: http://baraaavi.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Tackar så mycket (y) :D

2011-06-11 @ 20:12:12
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0