ALLT I ETT!

Som sagt skulle jag skriva om ridpassen och så och jag håller vad jag lovat även om det faktiskt varit riktigt skönt att slippa tänka på bloggen.

Rhona!
Idag stog hoppningen på schemat för skolans elevensval och jag fick Rhona, underbart!
Var faktiskt riktigt längesen jag red henne nu, eller i alla fall hoppade. Och som jag alltid gjort innan så kände jag mig riktigt hemma.
Vi hoppade lite titthinder och olika svängar. Men vi rullade på och det gick bra. Hon var inte riktikgt på så fick driva in i sista stegen innan hindret, men sprången blev fina :D
Inga höga höjder men det var kul att hoppa henne :D

DUSTY!
Idag är första gången på lite mer än en vecka som jag red honom. Och han var hel och frisk och lite extra piggelin. Jag hade inte planerat något speciellt för idag så blev inte så mycket av det, tills Amanda som stog där inne började coacha(stavning?) mig. Och jag kan säga att hon fick verkligen till dom allra jobbigaste punkterna på honom och så gav hon mig övningar som hon tycker jag ska jobba med. Och det funakde idag, han tyckte minsann det var lite jobbigt(a).
Travade mycket och jobbade massa med hans svaga sida - skritt! Tog ingen galopp då han inte varit igång senaste veckan.
Men jag är glad och det är huvudsaken! Min ponny är hel och nu ska jag börja rida mera :D
Måste också säga att idag kom jag upp utan några problemos! NEMAS  PROBLEMAS! :D


Kingston!
Idag var det dressyr utomhus och dessutom på Kingston!
Första dagen på detta året som jag rider ute och andra gången som kingston är ute efter att han bockat av Ellinor, så jag utrustade mig med väst.
Och det var nog ganska bra att jag gjorde det.
Han var fin när vi red fram och slappnade av och jobbade på. Vi jobbade mycket med fram & bakdelsvändningar och det gick också hyffsat bra. 
Sen skulle vi galoppera och jag hade intalat mig själv att han hade tänkt göra något så hade händerna högt redan i fattningen och det var väldigt bra för han började studsa direkt. x) Söte. Då var det bara att driva framåt och då minsann gick det inte att få stopp på honom och så blev varje fattning och galoppjobb. La inget jobb på att jobba han då jag visste att det inte skulle gå. Jag hade i princip två val, bocka eller springa. Jag valde springa och lät han springa av lite energi! Hahah. Men ingen tårta blev det inte :D


Sen så måste jag också säga att jag och Sara gjorde en deal så nu är det underbara schabraket mitt! :D
Och så måste jag säga att det var så GRYMT mycket finare IRL! :o Jag blev till och med lite förvånad x)
Suedette sadel pad silver signatur – Whitaker
Nej nu ska jag duscha och sova!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Gud va kul! Jag känner igen ditt namn... Är vi vänner på facebook? haha :D Jag har iaf en vän där med ditt namn så det kan ju vara du =)

2011-03-24 @ 20:53:57
URL: http://lmochhb.blogg.se/
Postat av: Heidi

haha okej! coolt jag vill också ha ett eget efternamn! =D



Ja, alltså man kan ju inte ha koll på vilka alla är men det är lite kul att veta vilka dom är, dom som kommenterar ofta och så iaf! =)

2011-03-24 @ 21:19:09
URL: http://lmochhb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0