Ändrade planer!

Skulle ju rida för första gången hemma idag och såklart va mamma med när jag skulle sitta upp för han brukar spänna sig. Men idag var det mer än så, egentligen något jag borde räkna med. Allting är ju nytt, ljud överallt och så var det andra hästar i ridhuset. Men det tog väll sisådär 30 minuter för mig att komma upp. Vi hade helt fel teknik.
Så vi frågade Malin(ridlärare) om hjälp och då gick det på 2 minuter eller något. Väl uppe på honom så är han mycket snällare.
Men i alla fall blev dagens ridpass mer ett pass på att komma upp.
I alla fall så skrittade jag och travade lite tills han slappnade av lite, han slappnade ju aldrig riktigt av men allt är ju som sagt helt nytt och ja jag förstår honom. Men han lyssnade i alla fall även om han var en aning piggelin.
Men jag tänker inte ge upp denna otroliga ponny efter första dagen. Jag ska kämpa tills han och jag funkar som två pusselbitar. För jag vet att det kommer funka och med rätt inställning och arbete ska det gå!

Folk undrar säkert vad jag köpt för lite ponny, men det kan vi visa om någon/några veckor. Då han är på plats och allt rullar på lite bättre!
Fina ponny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0