Dagens köp

  • Säkerhetsstigbyglar
  • Stigläder
  • Sadelgjord
  • Benskydd
Jag ville ha sånadär stigbyglar som är ledade, men både mamma och pappa övertygade mig om att på hoppsadeln skulle jag ha säkerhetsstigbyglar, i alla fall tills han känns lugnare! Vem vet, jag kanske tackar dom en dag!
Vi tog 120 i sadelgjorde och trodde att den skulle passa då han är såpass kraftig, men icke sa nicke. Han behöver 130!! HAHA, vi fick inte ens den på ett hål på båda sidorna, om vi hade den längst ner på ena sidan så var det 5 - 10 centimeter kvar till stropparna på andra sidan och då tog jag ändå i. Hehe. Men mamma ska åka och byta den imorgon så jag kan rida imorgon i alla fall! Vi får se hur det går!
;)
Nehepp. PUSS

Kommentarer
Postat av: Rebecca

De stigbyglarna är jättedåliga! Köpte sådana för något år sedan och dem öppna sig aldrig, och när dom väl gjorde det så fastna foten vilket som i stigbyglen ändån. Och dem gisslar som bara den!

2011-03-06 @ 22:41:05
URL: http://ridersjumping.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Jag tycker nästan att de ledade är säkrare än de kwickout..

För de löser inte alltid ut sig och så..

De ledade böjer ju på sig så att foten lossnar iallafall :)

2011-03-07 @ 12:19:49
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0