DÖD HAND

Ja, det var verkligen som folk sa. Jag skulle ta in dusty. Första gången gick jag bara in som vanligt och tog tag i hans grimma och då försökte han dra, så höll kvar lite men då slet han sig.
Så det var bara att börja om. Till slut fick jag honom att gå efter mig så skulle jag sätta fast han lite diskret. Grimskaften hann sättas på och så stacka han, höll kvar några meter men hade jag hållt mer hade han slitat av min hand.
Galet.. Min hand blev helt bedövad, och är det fortfarande. Och där sprang han runt med sitt grimskaft hängande. Man kom inte närmare än 10 meter ungefär.
Så mamma kom och hjälpte mig, havre ville han inte luras på, så tillslut fick jag "skrämma" in honom i hörnet vid grinden och där fick han lite havre sen gick vi ut när jag fick tag i honom. Och gud ja.
Från och med imon får han gå i en liten hage.
Nu ska jag duscha och fixa mig tills gästerna kommer.
Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0