Dusty 10/3

Red innan lektionerna idag så det var inte så knökfullt, vi var några men det funkade. När jag hade skrittat fram i 15 minuter så tänkte jag börja trava men då kom det in en massa barn som skulole bygga upp hinder en och en halv timma innan deras ridlektion... -.- Så dom sprang runt och var på spåret och ja så jag fick mest skritta runt tills dom var klara. Fattar inte varför dom måste bygga så tidigt.. I alla fall så när dom hade gått ut så började jag trava. Jobbade mycket på volterna och att få honom avslappnad, satt och lektle lite med lillfingrarna hela tiden och då rycker han inte alls i munnen. Superbra om du frågar mig! Tog även och flyttade honom lite längs spåret i trav och det gick också superbra, ska också försöka få honom att förstå att det ska finnas olika mycket tvärning vilket han inte fattat än.
När han var som allra finast tog vi lite galopp, höll i han så han inte springer iväg i början och han lyssnade. Galopperade många varv. Ökade och minskade, han har väldigt lätt för att öka, lite svårare för att minska men det är bara en styrkesak. Travade av länge och ville inte sluta för han låg precis där jag ville ha honom. Och så skrittade i av, idag kunde jag i princip skritta på långa tyglar hela tiden.
Ridpasset idag gick verkligen kanon! Duktiga pollen :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte ta kort på hur Dusty står oså? Alltså i boxen. Och i ditt skåp hur det ser ut?:D

2011-03-10 @ 19:38:18
Postat av: mz

du får säga att dem får vänta, max släppa in dem 15min innan ridning, för så är de ju för t.ex hoppgruppen dem får ju vänta till deras lektion börjar. Så stå på dig du betalar ju ändå för att få nyttja ridhuset.

Men ibland kan man ju släppa in dem men man har även rätt att säga nej.

2011-03-11 @ 11:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0