Dusty 24 mars

Idag red jag inne eftersom alla andra rider ute, så jag fic hela ridhuset själv! Inte helt fel det.
Gick med honom ett varv på slingan först så han var framskrittad så jag fick mer tid att rida.
Idag gick upsittningen ännu bättre än igår, igår tog han ett steg åt sidan och idag förvånade han mig genom att stå blickstilla! Hur duktig har han blivit :O?

I alla fall red jag lite serpentiner i skritten och försökte jobba han så lågt som möjligt, försöker jobba mycket i skritten så det lossnar så snart som möjligt, det kommer nog ta ett tag i och för sig, men med lite jobb ska det nog bli bra!
När han var hyffsat fin i skritten började jag jobba honom i traven, jobbade mycket på volterna, och som på en åtta. Och han var fin men när han var som allra finast tyckte han det var jobbigt och ökade tempot. Och fick lite protester för skänkeln med, men det är väll helt normalt? ;) Och i slutet av passet måste jag säga att han lyssnade jättebra för sätet, kunde både länga och korta med bara sätet.
Galoppen vare inte något speciellt, försökte bara få en lugn fattning, gick la sådär, dom sista fattningarna gick bra även om han var taggad och bara ville springa. Dock väääääldigt långt ifrån felfria. Han gillar ju att springa in i fattningarna ^^ Hahha, men när man kommer åt knapparna på honom går det ofta väldigt bra.
Är i alla fall väldigt nöjd med plutten idag! Mamma filmade även lite i traven så tror ni får se det när jag börjar blogga igen ^^
Bild från film

Såg även att dom satt upp skylt om klubbdressyr. Så bra som det gick idag ville jag bara vara med men tror faktiskt vi får vänta lite till. Kanske är med på en ridskolehäst istället? Hade faktiskt velat rida Dance men hon är ju inte helt frisk så det skiter ju sig! Men vem vet jag kanske anmäler mig på Rhona, eller någon annan? Bara att vänta och se!
Måste även fixa en lapp om UZ-möte och så ska jag kolla lite med några i styrelsen om det blir någon Uz-kickoff grej ;) haha!

Sen vill jag säga några sista ord, ni borde vara glad för medans jag inte bloggar laddar jag upp med en massa inlägg och roligt gojs :D

Kommentarer
Postat av: Julia G

Ser fint ut, fast han är väl lite tung i huvudet, eller är det bilden som lurar?

2011-03-25 @ 17:04:58
Postat av: anonym

Till Caroline !

Hej, min kompis var också och provred Gold Dust hon heter också Caroline :)

Se film här; http://www.youtube.com/watch?v=mGdFVme7ao0



Ha det bra !

2011-03-26 @ 00:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0