Dusty 26 mars

Idag är en bra dag, idag är en underbar dag!

För det första ville han komma in när jag hämtade honom i hagen :D Både gnäggade & travade så gott det gick i hans lilla hage! ;) haha.
Och så gick ridpasset bra också! Då blir man så himla glad.
Skrittade fram på slingan och sen red jag i paddocken och det var riktigt skönt faktiskt. Jag lät han jobba i hög form i början och lägre i slutet så ni skulle få se skillnaden på hur han egentligen gärna går. (Mamma filmade)
Själv tycker jag han är sjukt mycket snyggare när han krullar ihop sig x) hahah! Men för hans eget bästa jobbar jag honom i låg form ;)
Men som jag sa innan jobbade jag mycket med övergångar, det satt väll aldrig perfekt men han börjar lyssna bättra i alla fall. Det krävs ju så lite för att han ska sticka iväg och springa allt vad han har. Man behöver i princip bara tänka att vi ska trava så börjar han. Svårt att förklara men han är känslig!
Galoppfattningarna var katastrof i början men efter en stund blev det också lite bättre. Mamma filmade dom idag så ni kommer att få se det senare hur han gör när han fattar på sitt sätt och när man har kontroll ;)
Travade av honom och skrittade av han i paddocken.
Film kommer senare/ikväll :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0